Gå til innhold

Celleforandring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved første svangerskapskontroll ble det foretatt en celleprøve. Uka etter ringer legen opp igjen og sier at alle blodprøver er fine, men det er påvist en uforklarlig celleforandring som gir grunn til nærmere oppfølging. En oppfølging skulle være normalt å ta engang mellom 6-12 md, men siden jeg er snart 10 uker på veg ville legen at jeg skulle komme ned og ta en ny test og teste opp mot et eller annet virus om en måned. Bør eg bekymre meg?? Andre som har opplevd dette? Uff, har ikke sovet siden og drømmer nå at eg får et barn full i kreft! Vil dette ha noe å si for barnet jeg bærer på og hva kan en celleforandring bety!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Celleforandring er ikke kreft :) Det betyr at du kaaaaanskje en gang i fremtiden kan få det, men oftest blir dette bra av seg selv :) Så celleforandringer kan altså forsvinne helt av seg selv :)

Så bare ikke bekymre deg :)

Skrevet

Celleforandringer kan lettere komme når en er/har vært gravid.

Jeg har hatt grad 2 av 3, og ble konisert. Dette er snart 5 år siden, tatt prøve en gang i året etter det og alle er fine.

Min venninne har flere ganger hatt grad 3, men aldri kreft.

Jeg vet hvordan du har det, sov dårlig jeg også da jeg fikk den beskjeden.

Men, som sagt dette kan og bare kan være et forstadie. Har du grad 1 gjør de ingenting, bare hyppigere kontroller.

Lykke til.

Skrevet

Tusen takk for svar jenter! En blir jo litt hysterisk, men drømmende kan man virkelig ikke styre. Skal høre med legen ved neste kontroll i hvilken grad ho mener den er i så skal jeg heller slå meg til ro med at det ikke trenger å bety noenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...