Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #1 Skrevet 22. september 2011 Hadde dere fortsatt symptomer frem til dere støtte ut embryoet? Jeg hadde en blødning i uke 5+ over noen dager. Ikke smerter og ingen koagler. Nå er jeg i uke 8+, og tenker på om det er noen der inne? Har symptomer som før, til dels kraftigere kvalme.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #2 Skrevet 22. september 2011 Veldig vanlig å blø litt i svangerskapet uten at det trenger å være noe. Men for å være på den sikre siden er det lurt å ta en UL for å se at alt er i orden. Jeg har hatt en MA som ble oppdaget i uke 13, da hadde alle symptomene forsvunnet og blodet hadde litt klumper i seg. Så sånn sett får man et lite varsel på at noe er galt.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #3 Skrevet 22. september 2011 Jeg råder deg til å ta en tidlig ul så slipper du å bekymre deg mere:) Jeg hadde en liten blødning i uke 5. I uke 6 var jeg på ul. Så da hjerteslag. Fikk en ny blødning i uke 11. Ul da viste at det var dødt, mest sannsynlig like etter den første ul. Hadde graviditetssymptomer hele tiden, men ingen kvalme.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #4 Skrevet 22. september 2011 Ble oppdaget MA hos meg i uke 12 ("tilfeldig" ultralyd), fosteret hadde sluttet å leve rundt uke 7-8. Har i det hele tatt få symptomer når jeg er gravid, men jeg mistenkte aldri MA, så noen symptomer må jeg ha hatt. Som tett nese, er plaget med det når jeg er gravid. Under en MA så fortsetter kroppen å produsere HCG, så symptomene vedvarer gjerne. Neste svangerskap blødde jeg som deg rundt uke 5, men det gikk helt fint:) Er normalt med litt småblødninger. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #5 Skrevet 22. september 2011 Takk for svar, dere . Ja, burde nok tatt ul.. Har time uke 11, men det er jo en stund til. Kanskje jeg bestiller en tidligere. Men det er dyrt..
Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #6 Skrevet 22. september 2011 hadde ingen symptomer på ma. oppdaget på ul. tror det er vanlig å blø uten at det trenger å gå galt:)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #7 Skrevet 22. september 2011 Jeg mistet alle symptomer rundt uke 12 men de sier jo at det er temmelig normalt å føle seg fin i 2 trimester så ingen hørte på meg da jeg sa jeg hadde en dårlig magefølelse og at jeg gjerne ville ha en tidlig ul. Hadde nemlig opplevd ma tidligere der fosteret døde ved ca 13 uker og det ble oppdaget på ordinær ul noen uker senere. Grusom opplevelse! Pga første ma fikk jeg flott oppfølging i svangerskapet etter men det neste så var jeg på egenhånd igjen og da gikk det galt igjen. Men denne gangen skjedde det mye tidligere, sikkert før uke 12 selv om det var da jeg mistet symptomer. Magen fortsatte likevel å vokse til og med og jeg hadde nada blødninger! Men likevel, i uke 16 fikk jeg mast meg til en ul og det ble oppdaget en tom fostersekk bare...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå