Gå til innhold

Så lenge var Adam og Eva i paradis....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trist...

Litt svakt vannaktig blod på papiret i går. Ikke så bekymret.

I dag tidlig rikelig blod når jeg tisset. Helt rødt i do (beklager detaljer)

Ikke noe mer foruten litt vannaktig rødt på papiret senere i dag også.

Da jeg så det var helt rødt i do, ja da må jeg si jeg blebekymret. Er 5+5, så jeg må jo si jeg begynner å miste troen på at det her går bra.

Hva tror dere?

Mistet jeg?

Hva er MA og hva er SA?

Skal til en allerede avtalt tidlig UL i uke 8, tror dere det er noe poeng nå?

Tror dere det er noe håp noe?

Ble gravid med litt hjelp fra Rikshospitalet og AIH behandling, så nå må jeg vel igang igjen?

Beklager et deppa innlegg.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at jeg ikke hadde noe særlig magesmerter ved denne blødningen, bare de vanlige mens-lignende murringene jeg har hatt hele tiden.

Blir veldig glad for noen oppmuntrende, men likevel realistiske svar....

Skrevet

Heisann!

Skjønner godt at du er bekymret, men det kan være flere årsaker til blødninger. Ihvertfall såpass tidlig. Slimhinner o.l er mye mer skjøre pga hormoner, så blodkar brister lettere. Dersom du i forkant har hatt sex, kan dette også være en årsak. AIH? Hva er det? Får du noen type hormonstøtte? Progresteron/Crinone?

Isåfall er det også en mulighet til blødninger. Kan også være en "Vanishing twin"

Dvs graviditet med tvillinger, men der en går til grunne og blør ut.

MA= missed abortion, kroppen oppfatter ikke at utviklingen har stoppet opp, og man blør ikke/få tegn på at noe har gått galt.

SA= Spontanabort, kroppen blør ut embryo selv. Ofte med smerter og rikelig med blødning, men noen få kan oppleve det uten de altfor store smertene.

Ønsker deg lykke til, det er vanligere med blødninger enn vi tror!

Krysser fingrene for at alt går bra med deg:-)

Skrevet

Hei!

Skal ikke svare deg så mye ang blødningen for har nettopp postet lignende innlegg selv så sitter med samme begymring:(

Det som er helt sikkert er at det kan være 100 grunner til blod og noen er helt ufarlig heldigvis. Slik jeg oppfatter det er det skjelden man faktisk har mistet dersom man blør uten noen smerter.. men det kan være et forstadie...men like ofte andre grunner som ikke er knyttet til abort...Dersom man mister skal vel blodet være noe tykkere og mer klumpete enn en vanlig mens og smertene sterkere enn ved menstruasjon..

Ang forskjell på MA og SA så er SA spontan abort.. altså når fosteret støtes ut av seg selv... dette ofte med smerter og betydelig blødning. Denne kan starte med rød/brun spotting en stund før...

Ma er missed abortion. Da er fosteret dødt, men av en el annen grunn støtes det ikke ut men blir værende. Noen ganger oppdages dette ikke før ultralyd.. evt det støtes ut ettter mange uker. Dette opplevde jeg selv i februar og jeg fattet misstanke ved at alle graviditets tegn forsvant, i tillegg til en liten frisk blødning ( en gang når jeg var på do)i uke 10 og livmortappen lå langt nede, var myk og litt åpen... da bestilte jeg ultralyd... dette er vist veldig vanlige symptomer ved MA. Jeg hadde også en liten tilsvarende blødning i uke 5-6 som jeg da ikke tenkte over fordi det kun var en gang...

Akkurat denne opplevelsen gjør at jeg tenker det verste med en gang, men så vet jeg jo også at det er så VELDIG mange som blør uten at det er noe farlig. Dersom du har graviditetstegnene på plass og ikke smerter tror jeg nok absolutt dette går bra.. for både deg og meg:)

Masse lykke til!!!!!

Klem

Skrevet

Jeg blødde i en uke i strekk. Skikkelig blødning! Så var det litt blod 2-3 dager etter det,men det var minimalt.

Fikk beskjed fra kontordama til gyn at jeg hadde en hcg på 176 og at jeg hadde spontanabortert..

15dager senere fikk jeg en ul og der viste det et knøtt på 7mm med et bankende hjerte.

Jeg blødde så mye at man skulle trodd jeg aborterte.

Hadde ikke vondt,bare mensmurring.

Så det kan gå bra :)

Skrevet

Takk for at det finnes så mange gode jenter her inne!

Informativt svar du, kjempe bra.

AIH er hormonstøtte i forkant og så deretter inseminasjon.

Hmm, vi får se da.

Tror du det likvel er fornuftig med den UL som er avtalt da, skjønner jeg?

Skrevet

Da er det ikke tvil om at det er håp, men kjenner både i går og i dag at jeg ikke har noen symptomer lenger.

Hvis det skulle være så galt at jeg har mistet, hvor lang tid vil det ta føre CL g-test viser "ikke gravid"? Hvor lang tid tar det føre HCG synker eller er ute av kroppen?

Vet noen det?

Skrevet

Jeg hadde en SA i vår, og da hadde jeg store smerter, det kjentes ut som lette rier, så håper det går bra med deg.

Jeg fikk blodprøve med to dagers mellomrom for å sjekka at HCG gikk ned, og så en ny to uker senere som da viste null HCG. Vet ikke hvor lang tid det tar før det er helt ute, men HCG synker fra dag til dag, og for min del var det borte etter to uker.

Skrevet

Har liksom hørt at det stort sett er smerter med i bildet, men det hadde jeg heldigvis ikke.

Da er det egentlig ikke noe vits i å ta en g-test i dag i hvertfall. Kan heller vente noen dager.

Å føles som er hel evighet til UL om 2 uker.

Kan det være naturlig å ikke ha symptimer på at man er gravid da? Hadde ømme pupper, men synes liksom det har avtatt også....

Skrevet

akkurat blødninger vet jeg dessverre ingenting om, da jeg ikke har opplevd dette selv.

MEN symptomer kommer og går... Jeg har vært MYE bekymret pga dette og i uke 8 ble de ellers veldig aktive symptomene mine (hadde alt; kvalme, murringer, trøtthet osv) helt borte over natta. Men alt var heldigvis bra. Nå er jeg heldigvis 13+3 så nå kan jeg slappe litt mer av.

Men ang symptomer tror jeg ikke du skal bekymre deg..selvom det er veldig vanskelig. Men som sagt, selvom alle symptomene dine er borte nå, kan de komme for fullt i morgen igjen:)

Krysser fingrene for deg, har tror på at dette går bra:):)

Lykke til:) *klem*

Skrevet

Takk for kloke ord.

Håper det går bra, men har det i bakhodet at det ikke gjør det.

Håpet er vel da at på UL om 2 uker blir ikke skuffelsen mega stor, bare trist.....Og skulle det mot for modning være bra skal jeg juble og være glad! Venter i spenning...og skal gi dere oppdatering så fort jeg vet noe mer!

Håper forresten alle sammen får en fin helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...