Gå til innhold

engangsstødnad må brukes til husleie??hææ

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! jeg er gravid med termin i januar, jeg skal søke engangsstødnad om 2 ukers tid tenker jeg og har nå fått beskjed om at av den summen på 35 tusen så skal kun 14 tusen av de pengene gå til utstyr osv mens resten går til husleie strøm og livs opphold. vi har begge kvalifiserings stødnad fra før av og har til sammen 18 tusen i mnd og betaler husleie selv, hvordan kan det ha seg at de skal stoppe opp de inntektene vi har for at vi skal bruke engangsstødnaden på husleie og strøm og mat når vi betaler alt selv?høres så unødvendig ut, det jeg lurte på om noen visste om det ville blitt annerledes om jeg hadde bodd feks hos min mor uten samboeren min, kan de da også bestemme over hvor mye av engangsstødnaden som skal gå til utstyr? hvorfor ikke bare gi 14 tusen da og ikke stanse inntektene sånn at man kan betale alt selv som før, håper noen vet om det blir annerledes økonomisk om man ikke lenger bor med samboeren og ikke lenger betaler husleie osv. takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hæ? hvor har du fått det i fra? ei venninne av meg fikk det i fjor og der kunne hu da bruke pengene fritt som hu ville.. får jo utbetalt alt i samme slengen!!

Skrevet

glemte å si at hu har mann og unge og eier en leil sammen i fra før av!!

Skrevet

Engangsstønaden er ment for at man skal klare seg de 9ukene mor må ha med permisjon og da er det selvfølgelig sånn at de ukene har man ikke behov for støtte til husleie osv ellers, for da har man engangsstønaden man skal bruke til det. Det er jo en del av de som får engangsstønad som til vanlig ikke får penger av nav til å betale husleie osv, men som jobber og tjener penger, bare at de ikke har jobbet lenge nok til å få foreldrepenger. Det ville jo vært ganske mye mer tungvint for dem hvis de i tillegg til å søke engangsstønad måtte søke om hjelp til husleie osv, dessuten er det jo ikke sikkert at de oppfyller kravene der.

Skrevet

Det er ikke slik når når folk som Hi allerede får stønader til å leve for.

Engangsstønaden skal gå til hus,mat og utstyr for de 9 ukene mor har permisjon.

Skrevet

Er kvalifiseringspenger det samme som AAP? Det er hvertfall sånn da at man ikke kan få begge deler,men man får permisjonspenger av disse pengene.

Hvis du velger å ta engangsstønaden,så kan de ikke kutte pengene til samboeren din fordi.

De mener dere alle 3 skal leve på engansstønaden din i ett år eller hvor lenge? Høres veldig rart ut!!

Skrevet

14 tusen er mer enn nok på utstyr til barnet. Kan nesten kjøpe alt nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...