Gå til innhold

kvalm :S


pinklady81

Anbefalte innlegg

nå er jeg kvalm nesten hele tida.... blir kvalm med engang jeg spiser noe .....men har ikke kastet opp heldigvis. noen andre som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 7 og kvalmen har meldt sin ankomst ja:( Er også kvalm å uvel så å si hele tiden. brekker meg ofte, men har ikke kastet opp. Fikk tabletter mot kvalme på respet av legen min i dag, så håper de hjelper noe.

Uvant for meg dette. Da jeg gikk gravid med mitt første barn var jeg aldri kvalm. Men men, vi får bare bite tennene sammen og håpe at det værste gir seg etter 12. uke:)

 

God bedring til deg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei er ikke no særlig å være så mye kvalm....men det er nok verdt det så lenge det går bra... selv om det er slitsomt når det står på så er det vel egentlig et litt bra tegn .. ja god bedring til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen har kommet her også, og den er INTENS! Men har ikke kastet opp, men den er energikrevende og føler behov for å sove hele tiden. Ikke like lett med en liten en i hus attpåtil. Fullt på legesenteret, så får ikke komme inn før på mandag :o Var kvalm i første sv.skap også, men ikke i nærheten av dette! Håper jeg får noe mot kvalmen jeg også, selv om helsesekretæren sa at det ikke var så mye annet å gjøre enn å sykmelde :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her e og kvalmen intens, kaste opp og dagene blir lange når man aldri føle sg bedre. Har hatt en litt snillere dag idag og akkurat nå, men vet jo at d er på an igjen imorgen :( men men, ikke noe å gjøre med. Kontaktet legen, men fikk beskjed om at de ikke kunne gi noe kvalmestillende før d var gått så langt at en har gått uten mat og drikke over flere dager, dehydrert. Eg får heller då bare bite tennene sammen og dra mg opp av senga :) kan ikke huske at d var så ille sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm...merkelig at enkelte leger ikke skriver ut kvalmestillende og noen gjør det. Men alle leger har vel ulik praksis. jeg har fått resepet på en type reisesyketabletter som hjelper meg masse. det står på pakken at du må rådføre deg med lege før du tar de dersom du er gravid. jeg ble litt skeptisk når jeg leste dette. vil jo ikke ha i meg noe som kan være skadelig for barnet. Men legen min sa at det ikke er noe skadelig for fosteret å ta disse tablettene, så da får jeg vel bare stole på det. Postafen heter tablettene. Har googlet på nettet og ser at det er flere gravide som har fått slike tabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte på uke 7 i dag og i dag meldte også kvalmen seg :/ Var meget vanskelig å stå opp, og kvalmen kom i rykk og napp gjennom hele arbeidsdagen, men det gir seg heldigvis innimellom. Men jeg må bare holde ut. Har brukt opp sykemeldingskvoten min så jeg kan ikke sykemelde meg desverre. Håper ikke det blir noe verre vertfall. Usj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, er kvalm her også. Føler jeg er fyllesyk nesten konstant. hehehe... Ikke noe deilig, og man bruker mye energi på å komme seg helskinnet gjennom arbeidsdagen og prøve å oppføre seg "normalt" på jobben. Er 50% sykmeldt og det hjelper en del. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er også veldig klalm så og si hele tiden. Sist bodde jeg mer eller mindre i do de første tre mnd. og kasta opp MANGE ganger daglig. Har ikke begynt med det enda nå og håper inderlig at jeg slipper! Ille nok å være kvalm hele tiden. Har bestilt kvalme stillende armbånd, håper det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 8 uker i morga, og har vært kvalm i et par uker. Kaster ikke opp, men må huske å spise ofte for å alltid ha noe i magen. Veldig travelt på jobb når jeg sitter i møter og må huske å lene meg bakover og puste skikkelig for å ikke spy... Signerer beskrivelsen av å være fyllesjuk hele tida! Og det er absolutt værst om ettermiddag/kveld, ikke noe morgenkvalme her;)

 

Håper det gir seg snart, det varte i to uker med nummer en, så krysser fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 8 og har vært konstant kvalm i tre uker allerede. Skikkelig slitsomt. Kaster heller ikke opp, men brekker meg og plages skikkelig.. Håper det snart går over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...