Gå til innhold

När har jag termin?


svenskan87

Anbefalte innlegg

Jag har just nu 2 termin datum. Enligt min leges beräkning (sista mens + 7 dagar + 8 månader) har jag termin den 10/4 - 2012. MEN så var vi på ett tidigt ultralyd hos en gynekolog och när hon mätte min bebis CRL fick hon fram att jag var i 11+6 (enligt legens beräkning var jag den dagen 11+1). Men hon ville inte svara på om det i och med det blev ett nytt termindatum den 5/4 - 2012. Hon tyckte mer att det var legen som gör nästa ultralyds jobb att fastsätta termin datum.

 

Men jag har inte nästa ultralyd fören i November. Så jag är jätteförvirrad om jag nu är i v 12 eller i v 13? Hur skulle ni räkna det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og gratulerer! Jeg ville nok gått ut fra siste mens termin pga fosteret vokser gjerne mye en dag og mindre neste dag. Det er jo bare noen dager som skiller de to terminene så jeg ville ikke tenkt på det. På din neste ultralyd får du jo vite mer eksakt dato ;) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack! Ja jag får utgå från sista mensen. Det är bara att jag är så otålig när det kommer till sånt + att det kan va skönt att veta hur långt gången jag är.. Men veckorna springer så fort fram. Tyckte det bara var igår jag var i vecka 5 och nu är jag redan i v 12 (eller 13) så snart är det november och jag får reda på mer exakt som du säger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også gått ut ifra menstermin siden utviklinga er veldig ulik i begynnelsen. Det er vel rundt uke 20 det er sikrest å finne terminen tror jeg, så får smøre deg med tålmodighet til november :)

 

Har litt av samme problemet. Første dag i siste mens 24.06, testet ikke positivt før 15.08, dvs egentlig 3 uker over tiden og testen viste 3+. Bestilte ultralyd fordi jeg var så usikker på termin, og da var jeg i uke 6. Så menstermin 01.04. og ultralydtermin 18.04. Spent på ordinær-ul hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...