Gå til innhold

Noen som har gjort dette? kontaktet skole selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst til å gå vernepleier på høgskolen. sånn over 4 år:) har allmennpåygg bestått. Men går det ann å bare ringe å høre om de har igjen noen ledige plasser? eller funker ikke dette på høgskolen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går an å ringe å høre. Det skader ikke =)

Skrevet

Fristen for å bli oppmeldt til eksamen har gått ut så jeg tviler på at du vil få plass dette året. Søk til neste år du:)

Skrevet

Du har ikke søkt om opptak og du skal ringe å høre om du kan begynne på skolen 1 måned etter skolestart? Lykke til!

Skrevet

Tenkte da bare man kunne ta en tlf å høre... men får søke til neste år:)

HI

Skrevet

Jeg ville prøvd ihvertfall:) De fleste skoler tillater oppstart av nye elever frem til høstferien. Etter dette er "løpet kjørt", og du må vente til neste år.

Lykke til!

Skrevet

Jeg anbefaler deg å vente. Går selv vernepleien. Det er så mye grunnleggende som kommer på plass de første ukene at jeg aldri ville satset på å hoppe inn etter så lang tid. Men ring høyskolen, for enkelte av deltidskullene starter etter jul, og ikke i aug, litt avhengig av skole.

Du har valgt en fantastisk spennende utdanning! Lykke til =)

Skrevet

Er ikke dette forskjellig fra skole til skole da? Frist for oppmelding til eksamen mener jeg. Tidspunkt for de ulike eksamnene er vel også forskjellig..?

Skrevet

Ta en telefon. Det er vel sanynlig at det ikke går, men da kan du i hvertfal få avklart eventuelle andre ting du lurer på. Så lenge du ikke blir sur på den som tar telefonen om du får et nei er det bare å spørre. Har du flaks kan det ordne seg.

Skrevet

sendte en mail dit nå. Med litt informasjon i. Så da får jeg bare se ann:) Hadde jo ment å søke som normalt til høsten. Men tenkte at jeg kunne da spør. Takk for svar alle sammen:)

HI

Skrevet

Hun får ikke tatt eksamen, så selve utdannelsen får hun ikke. Hvis hun er heldig kan hun ev. få følge undervisningen for egen læring. Når fristen for å melde seg opp til eksamen er gått ut er det ingenting å gjøre.

Hvis du i teorien kommer inn får du ikke tatt eksamenene nå rundt november, men du kan ta eksamene som er til våren...fristen for å melde seg opp til dem er i januar.

Det vil si:

Du kommer inn

Følger undervisning i høst og lærer om stoffet, får ikke ta eksamen i høst.

Følger undervisning i vår og tar eksamen

Neste år:

Du må ta alle eksamene for denne høsten pluss de som egentlig hører til semesteret (eks. 3 + 3 eksamener)

Skrevet

Nå går jeg riktignok på et annet studie, men frist for oppmelding hos oss er ikke nødvendigvis likt som på andre høgskoler.

Er det slik at vernepleieutdanningen følger samme opplegg over hele landet??

Skrevet

Jeg går vernepleien og fristen for å melde seg opp til eksamen hos oss er 20.okt. Så sånn sett er det fortsatt tid. Men jeg støtter den over som sier at det er lurt og vente fordi det er så mye grunnlag som legges de første ukene at jeg (som har B og A på alle eksamener og arbeidskrav) ikke ser for meg at jeg hadde orket å tilegne meg på egenhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...