Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #1 Skrevet 22. september 2011 Jeg skulle inn å se på en vinterdress til gutten min og spurte ang en reimadress. Har nettopp kjøpt det jeg trodde var en høstdress og fikk da vite at det bare er sommer- og vinterdress i reima. Dere som har peiling på dette: er denne drakten for kaldt selv med ull og fleece under utover høsten? Vinterdressen brukte jeg bare da det gikk mot null grader og under i fjor, ellers var jo lillekaren helt kokt. Fikk også forklart at "alle" bruker vinterdressen nå...har ikke sett en unge i bhg med vinterdress (bor i Bergen)! Fikk jo inntrykk av at jeg var helt ute på jordet som bruker fleece under regntøy nå.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #2 Skrevet 22. september 2011 Det er dresser med for og uten for, de uten for bruker man vår og høst, de med for på vinteren når det er skikkelig kaldt. Ingen som bruker dress med for enda her ihvertfall, hva skal man bruke i snøen når det er 7 minus da? Bruker jo ikke dress om sommeren.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #3 Skrevet 22. september 2011 Vår/høst/sommer. Kjært barn har mange navn. Det er samme dress, man har bare tendens til å kalle det litt forskjellig. Men uansett er det den dressen som er super å bruke nå, og med ull/fleece under kan den brukes langt utpå høsten, og kanskje hele vinteren om det ikke blir spesielt kaldt. Vinterdress nå? I Bergen? Neppe Bor litt lenger nord på Vestlandet og her tok de i bruk vår/høstdress i bhg for første gang i går. De har hatt regntøy eller vanlige klær til nå.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #4 Skrevet 22. september 2011 Takk for svar. Trodde jeg hadde grei oversikt over utetøyet hans helt til jeg fikk forklart dette i butikken. Pleier å stole på min egen dømmekraft men ble plutselig litt usikker. Satser på en fin og mild høst og kjøper heller vinterdressen når det blir kaldere...som oftes er høsten mer våt enn bitende kald her på vestlandet;)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #5 Skrevet 22. september 2011 Her er det lenge til vinterdressen kommer frem i allefall, pleier å vente med den til det er flere minusgrader og helst snø også! Har ikke engang begynt med høstdressen (som noen kaller sommerdress). Har ikke sett noen andre i barnehagen heller som har begynt med dress ennå. De går i regntøy hvis det regner og ellers i bare genser eller evt en liten jakke. Temperaturen ligger på 15-20 grader på dagtid her vi bor, litt kjølig om morgenene bare.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #6 Skrevet 22. september 2011 Regner med at det bare var en vel overivrig selger. Hadde hun ikke vært så bastant på at vinterdress måtte jeg ha NÅ, så kunne jeg faktisk vurdert å kjøpe den og la den henge noen mnd i skapet. Det var det som var ideen min da jeg gikk inn. Dressen var knallfin, men det endte jo med at jeg bare tuslet ut og tenkte på sommerdressen jeg hadde kjøpt til høsten/tidlig vinter. Ikke alltid så lurt å prøve å lure til seg et salg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå