Gå til innhold

EL-smerter før eller under EL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt så tok jeg ut spiralen for få uker siden og syklusen har forandret seg helt. Da jeg trodde mensen skulle komme har jeg tydeligvis hatt EL.

På lørdag for 1,5 uke siden hadde jeg store "menssmerter", øm livmor og ubeskyttet sex. Dagen etter hadde jeg kraftige smerter i ene eggstokken. På tirsdag har fikk jeg EL slim (og litt panikk siden vi ikke prøver).

Så leser jeg at EL slim kommer FØR EL. Hva tror dere? Hadde jeg EL på søndagen eller tirsdag/onsdag/torsdag?

Etter litt frem og tilbake har vi bestemt oss for å beholde det hvis det er noe men jeg er så utålmodig. Vil vite nå om jeg er gravid eller ikke, har bare hatt negative prøver hitill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror smerten er der akkurat i det du har eggløsning, muligens litt før. Men du er jo alikevel ikke sikret å bli gravid . Så her er det vel bare tålmodigheten som må strekkes litt og så får du vente på mens og ta en test en uke eller 2 og ta ny test .

Skrevet

Nei jeg vet at det allikevel er lav sannsynlighet men synes det er stressende å gå lure. For meg hadde det vært bedre å vente litt med nummer 2 av forskjellige grunner. 4-5 dager etter smertene begynte jeg å bli kvalm og svimmel. I helgen var jeg så svimmel at jeg trodde at jeg skulle gå rett i bakken og kjente jeg også igjen følelsen av å være gravid fra livmoren veldig godt så da var jeg helt overbevist om å være gravid. Har også vært ekstremt sliten, ømme bryst osv men jeg tenkter at det kan også være ettervirkinger etter å ha tatt ut spiralen. Det vel uansett ikke normalt å få så sterke symptom så tidlig?

Skrevet

Nei jeg vet at det allikevel er lav sannsynlighet men synes det er stressende å gå lure. For meg hadde det vært bedre å vente litt med nummer 2 av forskjellige grunner. 4-5 dager etter smertene begynte jeg å bli kvalm og svimmel. I helgen var jeg så svimmel at jeg trodde at jeg skulle gå rett i bakken og kjente jeg også igjen følelsen av å være gravid fra livmoren veldig godt så da var jeg helt overbevist om å være gravid. Har også vært ekstremt sliten, ømme bryst osv men jeg tenkter at det kan også være ettervirkinger etter å ha tatt ut spiralen. Det vel uansett ikke normalt å få så sterke symptom så tidlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...