Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #1 Skrevet 22. september 2011 Vi har tre barn. Ei jente på 4 og tvillinger på 2. nå skal jeg ikke virke utakknemlig, men jeg er litt lei. Da tvillingene var så gjorde det meg ingenting at størstemann fikk masse ting. Men nå er tvillingene store og jeg er drittlei favoriseringen. Eks: Tvillingene har bursdag nå snart. De får vikingsko som bestemor, oldemor og bestefar har "spleisa" på. 2 for 1 altså 899. Samme dag som de spleiser på 3 kjøper hun Wheelies, vannpistol, masse godteri, flere leker o.l til fireåringen for over 1500. Ingenting til tvillingene. Sånn er det jevnt over. Størstemann får alt og masse hele tiden, hun klarer ikke inkludere tvillingene liksom. hun vil gjerne være med de og alt men de får istedet for ting , boller og saft.. Er ganske lei av at fireåringen får stadig flere ting og blri bortskjemt mens tvillingene ikke får noe.. For min del trenger de ikke å få noe hele tiden, men jeg mener at istedet for at bestemor skal klage på at hun ikke har råd til ting, så kan hun A: la vær å bruke så mye penger på eldstemann b: ikke kjøpe i det hele tatt c: kjøpe til alle. Det er ikke min mor, og mannen min er lei av dette han og. Hvordan ta det opp?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #2 Skrevet 22. september 2011 Kanskje hun ikke tenker over det? Må regne med at hun går rett i forsvarsposisjon og vil si dere overdriver, tar feil osv. Skriv ned hva hun kjøper en liten periode og vis det til henne, da ser hun svart på hvitt hvilken forskjell hun gjør. Si dere er takknemlige, men at dere ikke vil ha forskjellsbehandling eller bortskjemte barn. Hun trenger ikke kjøpe så mye!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #3 Skrevet 22. september 2011 Vi har sagt ifra til mormor at hun får enten gi til alle barnebarna eller la være. Hun har nok ett favorittbarnebarn, det er forsåvidt greit nok men hun skal ikke gjøre så stor forskjell på de. Hun ble ikke sur da jeg sa det, og i ettertid har det blitt veldig bra. Nå får de "likt". Jeg er vokst opp med en mormor som forskjellsbehandlet veldig, jeg har ikke hatt så veldig godt forhold til henne for jeg har ikke klart å knytte meg så mye til henne. Forskjellsbehandlingen har vært for stor tror jeg. Jeg har ikke noe stort forhold nå heller, det har heller ikke de andre barnebarna. De som var favorittene har skjønt det nå som hun har blitt gammel og senil, nå først merker de det. Slik håper jeg ikke mine barn skal få det. Jeg har en farmor som er stikk motsatt av min mormor, hun har åpene armer for alle barnebarna. Slik håper jeg mine barn får det også, og det er også mitt ansvar om hvordan jeg lar besteforeldrene oppføre seg mot barna mine. Min mor angrer på at hun ikke sa ifra når vi var små, jeg var ikke så stor før jeg distanserte meg fra min mormor.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #4 Skrevet 22. september 2011 Bare si det rett utt... Si at dere synes hun kjøper så mye mer til eldsten enn hva hun gjør til tvillingene og at dere vil at hun heller fordeler oppmerksomheten sin likt på alle tre både materielt og med tid!
Gjest Alimka Skrevet 22. september 2011 #5 Skrevet 22. september 2011 Det kan godt være at det greieste er at mannen din tar det opp, siden det er hans mor. Jeg ville sagt at nå begynner tvillingene å bli så store at de skjønner når storesøster får noe, slik at alle må få hvis først en skal få. Prøve å få dem til å venne seg til at fra nå av må det være likt. Jeg synes også at gavene, enten det nå er til jul/bursdag, eller utenom, bør være av samme "kategori". Ikke nye vintersko til den ene, og nintendo ds eller dukkehus til den andre, for eksempel. Håper det ordner seg!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #6 Skrevet 22. september 2011 Har hørt om en bestemor som var veldig rettferdig og alltid ga barnebarna det samme. Bare det at da hun døde, viste det seg at hun hadde opprettet en sparekonto for ett av barnebarna, med en betydelig pengesum på. Satt inn over alle år. Skal si det sved for de andre, som ikke visste at den ene var favoritt. Og bestemor slapp jo å være der og se konsekvensen av handlingen sin..... vet ikke helt hva jeg vil si, bortsett fra at det kanskje er greiere å favorisere åpent enn "i smug"
Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #7 Skrevet 22. september 2011 Er tvillingene gutter? Svigermoren min er også sånn, eldste (jente) får alt un peker på. Og alt hun ikke peker på i tillegg. De to yngre brødrene hennes er heldige om de får en kjipa leke fra Nille. Mange, mange, mange ganger har vi sagt til henne at hun må slutte med det. Det varer i ca 1 uke, så er hun tilbake igjen. Skjønner at for svigermor som bare har sønner, så er det såååå artig ¨å kjøpe rosa jenteting, men nå er eldste 9 år og moroa bør vel ta slutt snart?!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #8 Skrevet 22. september 2011 Eldstemann er ikke ditt biologiske barn?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2011 #9 Skrevet 22. september 2011 Eldstemann er mitt barn såklart. Vi har tre barn sammen. Tvillingene er gutt og jente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå