Gå til innhold

spm til dere som blogger! eller andre blogglesere :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva blogger dere om?

Er bloggen deres åpen for alle lesere, eller bare for famile/kjente?

Har dere noe "mål" med bloggingen - eller hvorfor blogger dere?

Hva tenker dere om at bilder osv blir liggende på nettet for alltid?

Har dere bilder av dere selv eller familie på bloggen?

Hva tenker dere om at barna deres er avbildet på nettet?

Personlig er jeg en ivrig bloggleser, særlig av interiørblogger eller mennesker som inspirerer meg på en eller annen måte. Kjenner jeg savner bloggingen min, men vegrer meg litt for å begynne å blogge igjen på samme tid.. Har i grunn alltid hatt blogg, men lukket den da førstemann ble født fordi jeg ikke ønsket så mange bilder av han på nett, og fordi bloggen da omhandlet mye familie og baby...

Nå har jeg tid til overs, og samtidig en del prosjekter i huset så tenker at bloggingen er en fin måte å få gjort ting på :)

men før jeg tar fatt vil jeg gjerne høre deres tanker :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blogger for meg selv, og har aldri prøvd å tiltrekke lesere spesielt mye. En og annen link her inne har det vel blitt. Noen få er jevnlig innom, og det er jo koselig, men er ingen der blogger jeg likevel. Det er en lett blanding av temaer, for eksempel mine refleksjoner om aktuelle saker i media, kombinert med mammarollen og alt som følger med en slik hverdagslivsblogg. Jeg skriver om hobby, opplevelser og egentlig alt som jeg ellers snaker med folk rundt meg om.

Jeg legger som oftest ut bilder av ting jeg blogger om, men ikke ofte av folk og da aldri ansikter. Jeg har i dette første leveår valgt å bare legge ut to bilder av barnet mitt, med ansiktet vendt vekk. Dette for å vise frem noe, for eksempel den nye lekegrinda. Jeg blogger heller ikke med etternavnet mitt synlig på bloggen, forteller ikke nøyaktig hvor vi bor, og sier ikke mannen min eller barnets navn. Jeg linker heller ikke opp til facebook, eller har lesere som kjenner meg privat, annet enn et par stykker som er gode til å respektere og overholde min halv-anonymitet på nettet.

Jeg har flere familiemedlemmer som har blogg, og nekter konsekvent å la dem skrive om mitt barn, eller legge ut bilder. Disse blogger da under fullt navn, og er tydelige på hvor de bor.

Jeg mener at hvis man har godt nettvett, så kan man fint blogge om det aller meste, uten å være redd for de tingene du har satt fingeren på her.

Noen kan sikkert finne ut hvem jeg er, om de virkelig vil, og de som kjenner meg fra før, de kjenner meg nok straks igjen via bloggen min, men for de fleste er jeg bare enda en blogger.

Sist men ikke minst skal jeg reklamere litt for bloggen min, da jeg synes det passer sånn. hihi :) Her er den: http://hildegirlswords.blogspot.com/

Skrevet

takk for svar :)

et annet spm: hvilken bloggplattform er best - og hvorfor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...