Gå til innhold

Noen her med "gode" historier om blødning tidlig i svangerskapet?


SuperKlar86Gravid

Anbefalte innlegg

Jeg er på Rugedag 13 i dag ( kommer fra assistert befruktning) og testet positivt i går og i dag. Svake, men likevell tydelige. Bilde ligger på profilen min.

 

MEN, jeg har spottet i 3-4 dager, og i dag er det ikke lenger rosa eller brunt, det er rødt.. Jeg må gå med truseinnlegg- det er som starten på en mens.

 

Tok blodprøve i dag og skal ta en til på fredag, for å se etter stigning i hcg.. Så jeg må jo bare vente på det svaret..

Tenkte at jeg kunne -fiske- etter noen glad-historier om dette, andre som har blødd endel, men likevell gått bra?

 

Trenger litt oppmuntring... For har nå mista litt trua, etter endeleig å se en positiv test på 4 år...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia,hei!

Jeg opplevde en kraftig blødning i uke ti,var sikker på at jeg aborterte. ringte legevakten å ble sendt på ul, legene på sykehuset trodde også jeg aborterte. helt til vi fikk se hjerte slå på ultralyden! var forberedt på at det ikke skulle være noe der, så det kom som et sjokk og selvfølgelig en stor glede. Har blødd i ettertid, men har fått beskjed om at litt blødning i svangerskapet kan være "normalt" for noen.

Håper alt er ok hos deg også!

krysser fingrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da... Skjønner godt at du blir stresset av dette.. Jeg hadde en blødning i uke 11. Den var veldig liten, men jeg hadde vondt i magen noen dager før blødningen så jeg var så redd for at jeg hadde mistet, men på ul så vi et serkt hjerte som slo. Så en blødning trenger ikke bety at man mister.. Min historeie er jo en del anerledes enn din, så jeg vet ikke om det hjerlper på nervene dine.. Krysser fingere for at alt ordner seg for deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en liten blødning da jeg var ca 4 uker på vei. Rosa og rødt, tydelig blod men ingen klumper. Minnet litt om starten på en mens ja, varte 4-5 dager og så gikk det over. Har ikke blødd noe mer og har en frisk liten pike i magen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

jeg spottet ei uke før mens jeg som jeg alltid har gjort. og småblødde og spottet i 7-8 uker hver dag etter det.

så krysser fingrene for deg:) dette kan gå veldig bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en blødning da jeg var 6 uker på vei og var ganske så sikker på at jeg hadde mistet den lille babyen min. Det var kanskje mer det man vil kalle spotting over flere dager, men skummelt nok for min del. Jeg bestilte en tidlig ul for å få bekreftet eller avkreftet misstanken. Da vi var på ul-en en uke seinere fikk vi se en liten fostersekk med et bankende hjerte =)

 

Gynekologen sa da at det ikke hadde skjedd noe farlig, men at det hadde blødd litt fra livmorhalsen. Jeg er nå 25+6 og babyen sparker og koser seg i magen.

 

Så mitt tips er å holde motet oppe så lenge det er grunn til det. Trenger ikke være noe galt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde første blødning i uke 5 og var sikker på at det var over. Mensmurringer og rødt blod. Men det blødde bare i en dag for å så gå over til brunlig for å så forsvinne helt. Tok ny graviditetstest to uker etterpå som var like positiv. Spottet igjen i uke 7, og bestilte privat UL i uke 8 og da så vi et bankende hjerte!

Hadde en ny blødning i uke 11 som begynte med rosa på papiret på morgenen da jeg stod opp og et par timer senere var det blitt til rødt blod og mensmurringer. Ringte til jordmora og fikk komme inn med en gang. Fikk da se en sprellende liten baby! Blødningen forsvant igjen etter et par timer.

Er nå 25 uker og har ikke hatt mer blødninger. Har et turbotroll i magen:)

Så blødning trenger ikke være dårlige nyheter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg hadde blødning i uke 7 med IVF jenta mi! Men alt gikk veldig fint og hun er 8 mnd. nå;))))) Er nå gravid på ny med IVF og har ikke hatt blødning denne gangen. Vet hvor redd man blir når det oppstår blødning i svangerskapet. MEN husk, det går som regel bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde blødninger når jeg var fem uker på vei. Litt mer en spotting, og en styrtblødning hvor det bare rant rødt friskt blod ved et toalettbesøk, for så å blø litt rødt/ rosa og etterhvert spotting i dager etterpå... husker at jeg var fryktelig redd for at jeg hadde mistet, og forberedte meg på det verste... men er nå 23 uker på vei, med ei lita aktiv jente inni magen, så det gikk bra :)

 

Krysser fingrene for at det går bra med deg og lille- spiren også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Eg hadde ei uprovosert(då meinar eg at den ikkje var pga aktivitet eller samleie) blødning då eg var 6+6, det var friskt blod. Ikkje grueleg mykje, men meir enn nok til å gjere ein redd og nervøs. Dagen etter 7+0, var der fortsatt spor etter blod, men ikkje "friskt blod" i same forstand som dagen før, kun rosa utfold på ein måte. Var til fastlegen og prata om det, og han tvilte på at det var noko farleg. Eg skulle sjå det an.

Har endå ikkje vore på UL, men har haurt hjertslaga, og i går er eg sikker på at eg kjente bevegelse!<3

 

Kjenner igjen følelsen av å ha mista "trua". Eg var i ein litt passiv tilstand fram til eg kunne høyre forsterlyden, då eg heile tida gikk med det i bakhovudet at det KUNNE ha gått galt. Men, etter å ha høyrt hjerteslaga letta det 100kg frå skuldrane mine, og eg kunne igjen glede meg for fullt over svangerskapet:)

 

Så du vil nok sikkert kjenne litt på følelsen fram til du får haurt/sett leigebuaren din. Men, det er ofte det går bra, til tross for blødning:) Lykke til!:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar :-) Men her ser det nok ikke ut til at dette skal gå....

 

De har på en eller annen måte klart å rote bort blodprøven min fra onsdag, så har ikke noe å sammenligne med... Men blodprøven min i dag var på 8 ( da mener de 80 vil jeg tro, siden det er det som står i oversiktene? eller mener de 8? )- og klinikken mente at det nok var litt lavt. Jeg er på rugedag 15 i dag. De sa at alt over 5 ville slå ut på en grav.test.

 

Med andre ord: jeg har blitt gravid, men så har det hele strandet :(

 

Det positive er på en måte at det faktisk HAR festet seg, men jeg har blitt gravid før ( i 2007) på naturlig måte- men mistet da i uke10. Den gangen var det bare masse svangerskapsreaksjoner som gyn. kalte det. Så det hadde nok strandet mye tidligere enn uke 10.

 

Det andre positive er at klinikken tilbyr oss å fortsette hos dem selv om vi har brukt opp forsøkene våre. Vi må jo betale for det da, men det er uansett MYE billigere enn hos private. De gjør det fordi de har tro på at vi vil klare det sa de.

 

Så egentlig en litt trist dag, men har vært forberedt. Tror faktisk det er verre for sambo- han trodde virkelig på at det skulle gå nå...

 

Nyt tiden dere heldige kommende mødre, så kommer jeg etter en dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da! Det var trist å høre!

 

Jeg har selv IVF-spire i magen og er nå 27 uker på vei. Så ikke gi opp. Det er forferdelig mye styr mens det står på, både fysisk og psykisk, men til slutt er det verdt det.

Jeg hadde en ganske kraftig blødning i uke 22, og var helt sikker på at jeg hadde mistet gutten. Men det gikk heldigvis bra. Likevel er det forferdelig med slike "støkk" når man har forsøkt så lenge, og håper og håper...

Ønsker deg masse lykke til!

Spiren sitter sikkert på neste!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv opplevd dette 5 dager etter at jeg testet positivt etter endt IVF behandling. Jeg blødde mye - dvs. masse friskt rødt blod med klumper i en uke - så i mitt hodet var det over og ut. Jeg tok blodprøve på sykehuset som syntes jeg hadde for lave HCG verdier - og ny måling noen dager senere viste stigning - men den hadde ikke doblet seg. Sykehuset var redd jeg var gravid utenfor livmoren men tidlig ul i uke 6 viste et lite hjerte som slo. Legen skjønte ikke hvorfor jeg blødde - var ikke noe de kunne se på ULén.

 

Nå er jeg nesten 16 fullgåtte uker - og alt ser bra ut i følge de 4 UL`ene jeg har hatt hittil... så det er håp - jeg hadde aldri i verden trodd at det skulle gå bra med meg.. jeg har mistet to ganger før - og det er fortsatt uvirkelig i mitt lille hode at jeg fortsatt er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...