Anonym bruker Skrevet 21. september 2011 #1 Skrevet 21. september 2011 Hoster i ett bankende sett. Nå har jeg gangsperr i ribbein, lunger og mage. Får ikke sove. Kan jeg ta litt cosylan før jeg legger meg? Har fra før jeg ble gravid, og vet den funker. Er 28 uker.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2011 #2 Skrevet 21. september 2011 Kusinen til gubben fikk Cosylan på slutten av svangerskapet, hun var kraftig forkjølet....Så det går nok an..... Men jeg har ikke sagt det er ok...
Anonym bruker Skrevet 21. september 2011 #3 Skrevet 21. september 2011 Man skal aldri ta medisiner uten å snakke med lege når man er gravid, men jeg tok selv cosylan mens jeg var gravid uten å snakke med lege... Spurte noen bekjente som har litt peiling på sånne ting i etterkant og fikk beskjed om at litt en gang eller to ikke er et problem, men at overforbruk, spesielt rundt fødsel, kan være et stort problem for barnet som i verste fall kan føre til "avrusning" av babyen etter fødsel. Jeg tok det en gang og det var nok til at irritasjonen roet seg ned og jeg sluttet å hoste så voldsomt.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2011 #4 Skrevet 21. september 2011 Jeg fikk bronkitt da jeg var 37 uker på vei, særdeles lite behagelig! Legen sa jeg kunne ta en barnedose med cosylan om kvelden for å få sove litt, men det var absolutt ikke anbefalt å ta for gravide så jeg fikk ikke ta mer enn den ene skjea i døgnet... God bedring.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2011 #5 Skrevet 21. september 2011 Legen kunne bare tilby meg cosylan da jeg var syk nå nylig. Men han gjorde oppmerksom på at det går over i morkaken og dermed også i fosteret. Det er morfinlignende stoff i den. Da jeg sa jeg ikke ønsket dette sa han at han var enig i min vurdering, men det står da i *brainfreeze* der det står om legemidler, at det kun skal brukes om verdien av bruken overskrider risikoen for fosteret.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 21. september 2011 #6 Skrevet 21. september 2011 Legen min sa det var ok bruke selv om man er gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå