Gå til innhold

Vil noen leie ut en 2-roms til 4 personer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet i en situasjon der jeg , min mann og våre 2 barn må finne oss et nytt sted å bo. Vi har ikke all verdens å rutte med å det er stor forskjell på leieprisene på 2- og3-roms, rundt 2000kr i forskjell. Ungene er i skolealder, men vi har til tross for at vi nå har 2 soverom, alltid bare brukt det ene.

Jeg skjønner jo at det ikke er sånn folk flest har det, å lurer derfor på om utleiere er villige til å leie ut 2-roms leiligheter til 4 personer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja - jeg ville vært skeptisk. Ville tenkt at sannysnligheten for at dere flytter raskt er stor..... Dersom jeg hadde hatt problemer med å få leid ut hadde jeg trolig vurdert det, men hadde det vært andre interessenter så er det ikke en fordel å være en familie på 4....

Skrevet

HI her.

Nei, jeg ser den. Men hvis vi leier leilighet i en blokk, med huseier ikke boende i samme blokk, er vi pliktige til å opplyse huseier om hvor mange som skal bo der?

Skrevet

tja..... jeg vil mene det... utleier vil jo spørre om det, og det er jo veldig merkelig å juge om at dere ikke har barn..... At utleier ikke kan nekte deres familie (opp eller nedadstigend) å flytte inn er en sak, men jeg mener man har en informasjonsplikt....

Skrevet

HI igjen.

Jeg syns jo at man uansett har en moralsk plikt til å melde i fra om det. Ville uansett ikke jugd å si at vi ikke har barn..

Å du har nok også litt rett i at utleier vil tenke at vi flytter fort. Nå er ungene realtivt små, men det er jo begrensa hvor lenge de syns det er kult å dele rom med mamma og pappa..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...