Gå til innhold

Kvalme


lykkebabyen

Anbefalte innlegg

Jeg har vært fryktelig plaget med kvalme denne gangen. Kaster opp nesten hver dag, og begynner å bli fryktelig lei.

Det bedrer seg jo litt når jeg spiser, så jeg tvinger i meg noen knekkebrød i løpet av arbeidsdagen.

Andre som er tvunget til å spise minst annenhver time for å unngå den verste kvalmen?

 

Tror dere forresten det er noe hold i teorien om at det kan være veldig forskjellige svangerskap med jente og gutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sykmeldt pga kvalme. Det er helt forferdelig, er kvalm 24 timer i døgnet og spiser annahver time..Kaster opp av og til. Føles som en evighet til det skal stoppe :P

Første svangerkskapet mitt spydde jeg i 2 mnd maaaange ganger om dagen, det ble jente. Andre svangerskap var jeg bare uggen, men fungerte i jobb og alt, det ble gutt. Nå er jeg altså ekstremt kvalm igjen..så da får vi se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det har noe å si... Har flere venninner som kastet opp i sine svangerskap & fikk jenter.

Jeg derimot var ikke kvalm eller uggen en eneste dag & fikk også jente! Stemte heller ikke med det kinesiske kartet...Skulle fått gutt, men ble ei prinsesse! Får bare vente å se denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ønske at jobbsituasjonen min var mer stabil. Da ville jeg vært sykemeldt også. I alle fall delvis.

Arbeidsgiveren min og jeg forhandler om fast ansettelse nå og det hadde neppe vært lurt å sykemelde seg. Så jeg sitter her og er superkvalm på jobb, legger meg på gulvet når jeg må, og kaster gjerne opp et par ganger om dagen. Og jeg kan ikke gi noen forklaring på hvorfor jeg er så lite effektiv om dagen. Drit kjipt!

 

Jeg tror selvsagt symptomer i svangerskapet er helt individuelt og ikke har med kjønnet på barnet å gjøre generelt. Jeg lurer likevel på om jeg vil ha anderledes svangerskap med en gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...du er ikke alene! Føles som jeg skal dø av kvalme!!! Vet d høres dramatisk ut, men nå er jeg så lei av å være kvalm! Jeg går 100% på jobb men kjenner jeg sliter da jeg jobber i barnehage, hvor jeg er leder å må være et steg foran hele tiden... Føler ikke jeg gjør en super bra jobb akkurat nå for å si det sånn... Jeg er kvalm konstant og må presse meg til å spise hele tiden for å holde kvalmen i sjakk....

 

Er godt å høre at jeg ikke er alene da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

superlei av å være kvalm her... 2-åringen stod og trøsta meg i morges "stakkars mamma"... spyr om morgenen før jobb, og da er lissom dagen litt ødelagt allerede. Kvalm og uopplagt på jobb. Skal på legetime imorgen, vurderer å spørre om litt sykemelding, men da blir det vanskelig å holde skjult på jobb hva jeg feiler (hadde ikke tenkt å fortelle det enda) tett arbeidsplass, så vi snakker om det meste... Har ikke plikt til å si hvorfor jeg er sykemeldt, men likevel ikke så lett... veldig kvalm da jeg gikk med jentebaby i magen, nesten ikke kvalm med gutt... så er dette ei jente, blir spennende å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...