Gå til innhold

Når ingen leger kan hjelpe..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

så prøver jeg her!

 

Ikke akurat diskusjon for midagsbodrdet, men here we go:

 

Kjenner noen seg igjen:

 

Jeg har lokalisert det til trolig å være et syreproblem, men så var det hvorfor det kommer når det gjør, hva som utløser det.

 

Det starter enten med et svakt ubehag sent på kvelden. Litt sånn ubestemmelig sultenfølelse. Jeg går og legger meg, og så, mellom 5 og 6 på morgengen (nesten konsekvent) kommer det. Om jeg slipper opp luft fra magen, lukt-smaker det en blanding av gjær og egg, bare mye værre. jeg får gass i magen som lukter det samme. så må jeg på do med mavesyke, og så til sist kaster jeg opp. Jeg føler meg faktisk aldri kvalm. Etter det, blir det bra.

 

dette kan komme med 6 måneders mellomrom eller mer. har tenkt på hva jeg spiser, og funnet ut at det KANSKJE er fet mat, syrlig jus eller mye søtsaker som utløser det. men disse tingene kan jeg spise andre ganger iløpet av året, uten at det skjer noe som helst. Har funnet ut at omeprazol ratiopharm kan stoppe utbruddet om jeg tar det raskt nok. alle andre syrenøytraliserende, reseptfrie produkter er nytteløse.

 

har vært til gastroskopisk undersøkelse, men der var allt fint.

 

har noen hatt noe liknende?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lukter det gjær så er det nok bakteriekulturen din spm ikke klarer å balansere seg. Som du sier så er det magesyre som har for høy pH. Du kan få dette ved allergier. Og ved matallergier kan det være alt mulig. Mel er iallefall en ting jeg ville unngått.

 

Har også hørt dem med lignende symptomer som deg når man spiser mye hard fordøyelig mat. Da ligger det bare i tarmen og råtner før det kommer opp. F.eks rå gulrot. Spirer kan også ligge lenge i tarmen - og spire viddere der nede, men da fører det med seg forstoppelse noen dager før det kommer opp igjen.

 

Jeg anbefaler deg å få renset tarmen - så kan dem se på hva som ligger i avføringen.

 

Bakteriekulturen din trenger iallefall hjelp, men ikke bare drikk Biola - du kan jo være allergisk mot melk. Har du tatt en allergiprøve? Oppsøk en godkjent Homeopat og la dem ta blodprøve. De ser litt mer enn en vanlig allergiprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spiser store mengder gulrot gjennom hele året uten at det skjer noe...

 

Det jeg synes er så rart, er at utbruddene kommer så sjeldent? Om det er en alergi, så ville det vel vært hyppigere?

 

vet jeg i alle fall har hatt en melkeintoleranse. da jeg var liten fikk jeg løs mage, etter at jeg ble gravid, fikk jeg hard. men har ikke hatt problemer med det på lenge nå. har heller ikke spist noe med melk de siste dagene. (vi har desuten laktosefri melk, siden småen også er litt intolerant)

 

i går spiste jeg 2 brødskiver til frokost, to til lunsh, masse nøttemix, en donut, kjøttboller i brun saus med poteter til middag og noe smågodt til kvelds. drikker kanskje generelt lite iløpet av dagen.

 

men homeopat kan jeg jo prøve.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...