Gå til innhold

Lammeskinn - babyen "glir" oppover i senga. Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen glir oppover i senga og stanger hodet i stengene øverst i senga etter at jeg la lammeskinnet fra Nøstebarn i senga hans. Han sparker masse før han sovner og i søvne. Dette fører til at han sparker av seg pleddet jeg tuller godt rundt han før han skal legge seg - og så våkner han fordi han blir kald eller fordi hodet blir helt bøyd etter som han glir lenger og lenger opp i senga.

Noen som har opplevd dette og som har funnet gode løsninger? Vurderer om jeg bare skal bruke lammeskinnet i vognbagen til han blir større.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har ingen erfaring med lammeskinnnn i senga, men jenta mi på 6.5mnd hadde bomulls laken under seg og hun skled oppover og endte med hodet helt skeivt oppe i enden. Prøvde så med flanell laken og det hjelper litt, men hun "sklir" fortsatt oppover. Tror kanskje bare dette er noe de gjør en periode i søvne? Men skulle gjerne hatt en slutt på det da hun våkner raskere etter at hun begynte med å gjøre sånn i søvne:-/

Skrevet

Brett et teppe inn under øvre halvdel av madrassen så de kommer littegranne høyere med overkroppen ;) Hjelper også godt mot forkjølelser hos de små :) hehe..

Sklir bebisen også dersom du har laken oppå lammeskinnet?

Skrevet

Opplevde at jenten sklidde nedover på lammeskinnet (spesielt når måtte ha hodeenden hevet litt pga tett nese). Det som fungerte her, var å legge lakenet over lammeskinnet - har helt sluttet å skli etter dette. Så verdt et forsøk kanskje?

Skrevet

Ja, jeg tror jeg skal prøve å ta laken over, hvertfall en periode. Selv om litt av poenget med lammeskinnet er at den skal nærmest mulig huden. Tross alt bedre enn at han våkner fordi han har trøkt seg helt oppimellom sprinklene;)

Takk for svar jenter;)

Skrevet

Har lammeskinn i sengen og legger mini rett oppå det. Han liker å ligge med hodet mot sengekanten i toppen og mot kanten på sengen, med andre ord trykt oppi et hjørne. Slik har han vært siden han var noen uker og har ikke klart å "avvenne" han heller etter mange triks og forsøk. Når jeg har lagt han i senga i de siste ukene har han ålt og styra til han har funnet hjørnet, for så å sovne av seg selv. ( Er jo selvfølgelig ikke sånn hver kveld :) )

Er jo en litt annen sak hvis han våkner av det ;) Hva med å legge noe mykt mellom sprinklene og sengekanten?

Du får bare prøve deg fram, har ikke så mange råd å gi. Lykke til uansett! =)

Skrevet

Hadde akkurat samme problem med skinnet fra nøstebarn (hvor det er fra er sikkert tilfeldig). Når jeg snudde det så hun fikk fot-enden ved hodet sklei hun andre veien isteden så tror nok det har med skinnets hår-retning å gjøre. Hadde en myk kant i senga/vugge som beskyttet hode/kropp langs sprinklene så lot henne bare skli, syntes det var bedre at hun akte seg oppover enn nedover jeg da. Har gitt seg nå som hun er større og kontrollerer bevegelsene sine bedre og ikke snur og vender på seg så mye lenger når hun først har sovnet. (hun er 8 mnd nå men ser at hun ble mye roligere i senga og beveger seg ikke så mye lenger etter vi byttet til større dyne som vi får pakket skikkelig rundt henne)

Skrevet

Vi har hatt samme problem. Har begynt å legge mini i en sovepose. Da sover han roligere og jeg slipper å stresse med at han sparker av seg dyna/teppet og blir kald. Det er selvsagt dumt at han ikke kan ligge direkte på lammeskinnet, men har ikke funnet noen bedre løsning... Kanskje det med laken oppå skinnet fungerer like godt, men jeg er redd han sparker av dyna likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...