Gå til innhold

"Gave med mening" til barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Våre døtre på 6 og 8 får alltid "gave med mening" fra besteforeldrene og onklene. Både til jul og bursdag. Ikke en liten ting i tillegg. Både vi foreldre og barna synes det er trist. Om vi ønsker å støtte en organisasjon, så gjør vi det selv! Dagens utblåsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

prøv å se det positivet i det. Da lærer kanskje ungene dine å være mer medmennesklig:) (sier ikke at de ikke er det altså) Men kanskje i det store og hele at de lærer noe godt ut av det. At det er ikke alle som har det like godt.

 

Ja + at noen som virkelig trenger noe får det:)

 

Men skjønner at du synes det er leit..det hadde jeg også synes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes, for å være ærlig, at slike "gaver" er noe tåpelige greier, spesilet til barn. Det er for det første ikke en gave, for man får jo ingenting, og den eneste som er fornøyd med gaven er den som gir den bort, for den føler at den har gjort noe godt for verden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9.27: må korrigere deg: organisasjonene blir også glade. MEN, kan med innsideinformasjon opplyse at de gavene er ment for slett ikke blir så glade. Eller rettere sagt: de merker ingen forskjell som regel, for gavene kommer ytterst sjelden dit de skal.

 

Enda verre: Kan komme frem og utsette mottageren for livsfare. Faktisk.

 

Så selv gir jeg ikke den type gaver. Og å gi det til barn, er rett og slett veldig uempatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet at vi er heldige som bor i Norge, men mener likevel familien kan gi en liten ting til barna. Som sagt, ønsker vi å støtte en organisasjon, så gjør vi det selv. Tror ofte giveren gjør dette for å fremheve seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...