Gå til innhold

Diaré, drar man på jobb?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har litt dårlig samvittighet for at jeg ringte å sa jeg ikke kom på jobb pga det.. Jobber på et sykehus..

Var det riktig av meg eller skulle jeg bitt tennene sammen å dratt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke dratt på grunn av faren for å smitte andre, pluss at man er jo veldig avhengig av at det er do i nærheten, og at du faktisk kan løpe fra alt for å komme deg på do til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte også på i tilfelle det er smitte. Var derfor jeg ringte å sa jeg ble hjemme..

Off, det er jo egentlig et dumt spm føler jeg, men fikk bare så dårlig samvittighet siden jeg føler meg fin om man ser bort fra veldige magesmerter og diaré.

Men jeg slipper iallefall å smitte andre om det er noe smittsomt og jeg har et toalett i nærheten til enhver tid som dere sier.

*prøver å dytte vekk den dumme dårlige samvittigheten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, hold deg hjemme.

Du har ingenting på jobb å gjøre når du ikke er frisk. De vil nok helst ikke ha deg der akkurat nå heller... ;)

 

Nei, er man dårlig så er man dårlig!!

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uanset yrke så er man ikke fin når mn har magesmerte å diare, de e vondt å ubehageli å derfor forstyrrande ... de beste du kan gjøre er å holde deg hjemme med toalette innen rekkevidde :) god bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en halvtimes tur til jobb, er jeg så gåen i magen at jeg ikke er sikker på å komme meg dit uten uhell blir jeg hjemme.

Ekstra viktig om du jobber direkte med pasienter på sykehuset, de behøver ikke en runde diare på toppen av alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man mye direkte kontakt med andre mennesker, særlig allerde syke/svekket immunforsvar, så holder man seg hjemme, og bør ha en forholdsvis LAV terskel, mye lavere enn f.eks meg kontorrotte, som sitter på eget kontor, og kan ta noen telefoner og flytte evt kundeavtaler lett.. Kollegaer har jeg vel ikke intim kontakt med heller, og siden jeg er eneste kvinner på plasser, har jeg faktisk et toalett alene, som også er kundetoalett, men sjelden det brukes av de :o) ER man i tvil om man er syk og smittsom, så holder man seg hjemme litt ekstra, for å si det sånn:o)

 

Jeg drar meg på jobb nesten uansett, også drar jeg hjem om jeg blir verre utover dagen. Må si at jeg STORtrives på arbeidplassen, og siden jeg ikke trenger tenke på smitte (at JEG smitter andre) så går det greit. Må si at vi har et sykefravær lik null, jeg er eneste med så små barn at man får fri pga syke barn, så jeg har vel flere sykedager pga dette enn de andre :o) Og lærer også barna at man drar til barnehage, skole,eller øvelse/trenign selv om man føler seg litt småsyk/er i tvi lom man er syk, så drar man hjem om det viser seg og ikke gå..Pr dags dato har jeg ALDRI måtte hente noen barn på skole eller barenhage, eller de har angret på at de dro på trening. Men jeg holder de hjemme ved feber, og tydelig sykdom, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har det lettere me då si ifra,noen har dårlig samvittighet..;) Men tror nok det beste er å holde seg hjemme..diare er jo veldig smittsomt. Tenk deg et helt sykehus med diare-pasienter.. nei du gjorde helt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...