Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #1 Skrevet 20. september 2011 Hei dere Jeg har en mann med veldig sterke smerter etter at han hadde en behandling hos tannlegen i dag. Han skal tilbake og fullføre rotfyllingen i morgen, så da får han heldigvis hjelp, men vi skulle gjerne hatt noen råd så han kan komme seg gjennom natten. Han har tatt 600 gram brufen og 200 gram ibux, pluss en paracet. Dette hjelper visstnok ingenting. Han er ikke hoven. Smertene er så sterke at han rister. Han spenner musklene veldig og klarer ikke slappe av, jeg regner med at det er med på å gjøre det hele enda verre. Er det noe som hjelper? Han orker ikke at jeg er borti ham, så massasje og lignende er uaktuelt (jeg er dessuten utrolig dårlig til slikt, sikkert derfor jeg ikke får slippe til...).
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #2 Skrevet 20. september 2011 Hvis han har så vondt at han rister, hadde jeg nok ringt legevakta for tips og råd. Du kan prøve med 1 gram paracet kombinert med 800 mg ibux/ibuprofen (som jeg regner med du mener når du skriver brufen?). Dette forutsatt at han ikke har stor blødningstendens eller leversykdom, selv om det bare er snakk om ei natt. Ring heller legevakta og få det bekreftet fra lege der (dosen), de kan tross alt se på journalen og kan nok litt mer. God bedring! Hilsen sykepleier :-)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #3 Skrevet 20. september 2011 Takk for svar. Nå har han akkurat drukket jägermeister i desperasjon, så da er det vel ikke så bra med paracet? Jeg blir så fortvila på hans vegne:(
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #4 Skrevet 20. september 2011 Tror det er på tide at dere tar dere en tur på legevakta. Det skal ikke gjøre så vondt i en rotfyllingsbehandling. Det er jo tydelig at det er ei nerve som har klikket.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #5 Skrevet 20. september 2011 Han kan desverre ikke dra på legevakta siden den er 5 mil unna og jeg ikke har lappen, men jeg burde kanskje ringe dit etterhvert? Er det noe legevakta får gjort med slikt uansett egentlig?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #6 Skrevet 20. september 2011 Hvis han rister av smerte er det veldig vondt. Dere kan ikke pøse på med alt for mange gram smertestillende heller. Ring legevakta hvis dere ikke har mulighet for skyss. Hvis legen mener det er prekært kommer han til dere. Jeg har selv hatt hjemmebesøk, ikke noe skummelt:)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2011 #7 Skrevet 21. september 2011 Da kontakter han tannlegen igjen.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2011 #8 Skrevet 21. september 2011 Lege, nå! Det der er ikke til å leve med, jeg har selv prøvd det. Utrolig vondt. Den gangen hadde jeg nok tatt mot et tilbud om human avliving med ett smil! Har SÅ medfølelse!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2011 #9 Skrevet 21. september 2011 hoff stakkars mann,. vært borti akkurat det samme selv, men ibuprofen og ibux er det samme.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2011 #10 Skrevet 21. september 2011 Har dere apotek i nærheten? Legen kunne feks ha faxet resept på paralgin forte dit? Håper han får noe hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå