Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #1 Skrevet 20. september 2011 Har fødeplass på hjemstedet mitt, men bor ikke der nå. Ringte legen min i går, å han sa jeg kunne bare ringe til det sykehuset jeg ville føde på, å snakke med de. Å si at legen min ville sende papirene mine til de. Kan jeg gjøre dette? Vil føde i oslo, helst. Hvilken avdeling skal jeg ringe da? Føden? Litt blank her:)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2011 #3 Skrevet 21. september 2011 Ja det er bare å ringe de. Men du kan glemme Ullevål og Rikshospitalet, der må man søke så fort man har testet positivt for å få å plass. Ditt håper nok Ahus eller Bærum. selv om det ikke ligger midt i Oslo.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2011 #4 Skrevet 21. september 2011 Ullevål og Riksen vil du aldri få plass på. Det er ALT for sent å søke der. Søk Bærum eller Ahus.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2011 #5 Skrevet 21. september 2011 Okei, takk for svar. Skal jeg ringe fødeavdelinga da, eller et annet sted?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2011 #6 Skrevet 21. september 2011 Må man søke når man ikke bor i oslo? ikke HI
Anonym bruker Skrevet 21. september 2011 #7 Skrevet 21. september 2011 Ja jeg skal ringe A-hus først:) Vet ikke, legen min sa jeg kunne ringe ut på det sykehuset jeg ville føde på, å så spørre om jeg kunne få føde der, å at han da sender papirene mine..? Skal jeg ringe fødeavd?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2011 #8 Skrevet 21. september 2011 Jeg forsøkte nettopp å søke selv på Riksen (har termin i mai så det er lenge til) og da fikk jeg beskjed om at det er nye regler fra juni som gjør at man bare kan søke pr post med helsekortet. Man kan altså ikke bare sende mail selv slik som før. Signerer det de andre over her sier. Det er helt umulig å få plass på Riksen og Ullevål så sent i svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2011 #9 Skrevet 21. september 2011 På ahus fikk jeg plass på dagen i uke 37. Ringte de på mandag, ringte føden og de ordnet alt der med en gang
Anonym bruker Skrevet 21. september 2011 #10 Skrevet 21. september 2011 Jøss du fikk plass så seint ja 10:38, det var jo bra da Ringte til A-hus nå, det gikk i orden det:) Er uansett det sykehuset som blir nærmest for oss å kjøre. De skulle bare ha kopi av helsekortet mitt, så da skal jeg sende inn det. Takk for svar jenter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå