Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #1 Skrevet 20. september 2011 Er dere helt fornøyd? Jeg føler jeg mangler en liten bit iforhold til hva livet "kan" tilby ved å ikke få oppleve å ha det andre kjønnet kontra de vi har Men er selvfølgelig kjempeglad i barna mine og ville aldri bytta dem ut mot noen, men kunne jeg bestillt et bestemt kjønn, hadde det blitt et barn til her i hus...
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #2 Skrevet 20. september 2011 Jeg har 2 jenter og føler absolutt at jeg ikke "mangler" flere barn av motsatt kjønn. Har aldri tenkt at jeg skulle prøve på nummer 3 for å få en gutt. Kjempefornøyd med jentene mine jeg:) Gutter eller jenter du har da? Og hvorfor føler du at du trenge et motsatt kjønn?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #3 Skrevet 20. september 2011 Jeg har 3 jenter og er helt fornøyd. Savner ikke å være guttemamma, sikkert fordi jeg ikke vet hvordan det er. Synes det var helt greit at nr 3 ble jente også. Mannen har et savn om en gutt. Han skulle gjerne hatt en gutt å kjøre traktor med og ta med i skogen. Han gjør det med jentene også, men det blir ikke helt det samme for ham. Hadde det vært mulig å bestemme kjønn, så kan det være at det hadde blitt en til på oss, men det ville vært for mannen sin del..
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #4 Skrevet 20. september 2011 Jeg har tre gutter og er veldig fornøyd. Føler meg så utrolig velsignet som har fått tre nydelige, velskapte barn. Det eneste jeg synes er litt kjipt er når jeg går i butikker og skal kjøpe klær til gutta og jeg ser hvor mye fint og hvor mye større utvalg det finnes til jenter... Men har ikke noe savn etter en jente. Mannen min, derimot, ønsker seg en jente. Siden alle tre guttene våre er mammadalter. Han tror en eventuell jente vil kunne bli pappadalt. :-)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #5 Skrevet 20. september 2011 Jeg har 3 jenter foressten! Har alltid ønska meg en liten mammagutt, spes når jeg ser på venninner som har disse tøffe små guttene... smelt! HI
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #6 Skrevet 20. september 2011 Jeg har tre jenter, men også to gutter.. så jeg har vel ikke noe jeg skulle sagt:-) Tror savnet etter en jente hos meg hadde vært størst dersom jeg bare hadde fått gutter. Man identifiserer seg vel automatisk mer med det samme kjønn som seg selv..
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #7 Skrevet 20. september 2011 Hei! Jeg har 3 gutter, men føler ikke jeg mangler noe når det gjelder kjønn! Skal ha et til barn før jeg er fornøyd, men om det blir gutt eller jente er helt det samme for meg! ser fordeler med begge deler! En gjeng med 4 gutter høres helt herlig ut, men 3 gutter og en liten jente (som kommer til å bli passet godt på av brødrene tenker jeg!) høres også fint ut!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #8 Skrevet 20. september 2011 Den måtte komme 22:27. Deg om det.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #9 Skrevet 20. september 2011 Ok, har ofte hørt at savnet etter jenter er større enn gutter..og jeg må innrømme at jeg vet jeg hadde savnet jenta hvis jeg hadde hatt 2 gutter.... Men alle er forsjellige, kanskje du får gutten din en dag da? Jeg er ferdig allefall:) Holder med 2.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #10 Skrevet 20. september 2011 22.29 Jeg er ikke HI..men det er vel lov å si sin mening? Hvorfor sier du ikke det samme om de som her sier at de ikke savner jenta etter mange gutter?? Fakta er at mange ønsker seg en jente, og vet du hva..det er LOV.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #12 Skrevet 20. september 2011 Har to gutter og savner ikke å ha en av hver. ALDRI hatt noe ønske om det ene kjønnet fremfor det andre, ikke før nr 1 og ikke før nr. 2. Usikker på om det blir flere barn her, men om 3. kommer så har jeg ingen ønsker om kjønn da heller.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #13 Skrevet 20. september 2011 22.27 For meg blir det du sier som å si at jentene dine er litt mer ønsket enn guttene. -og ja jeg synes det er galt, men meg om det og du om det.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #14 Skrevet 20. september 2011 Da kan jeg motbevise det med at man ønsker seg en av samme kjønn. Jeg har ønska meg en sønn fra første barnet, men bare fått jenter. Kjenner det stikker i meg når jeg ser bagvogner med blått vognteppe inni MEN man kan ikke få alt her i livet heller! Jentene er mine øyenstener, og jeg hadde gjort alt for dem Jeg har friske barn, og må være fornøyd med det.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #15 Skrevet 20. september 2011 Jeg har 3 sønner og ei datter. Jeg ønsket meg barn, ikke spesielle kjønn.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #16 Skrevet 20. september 2011 Jeg har to nydelige jenter og kan ikke ønske meg mer her i verden! Jeg er så heldig at det er ikke til å tro! Om det mot formodning skulle bli kul på magen atter en gang spiller det ingen rolle hvem som dukker opp.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #17 Skrevet 20. september 2011 22:27 her. Selvfølgelig er jeg like glad i alle mine barn, uansett kjønn! Og jeg ser på hver og en av dem som den største gave, ikke misforstå meg. Jeg ville bare prøve å tenke meg i en situasjon med enten bare gutter eller bare jenter, ikke sikkert jeg hadde tankt tanken på noe som helst savn etter hverken det ene eller det andre kjønnet, men HVIS jeg skulle forestille meg å ha noe slikt i tankene tror jeg at jeg kanskje kunne ønsket meg ei jente dersom jeg bare hadde gutter.. Og selvfølgelig motsatt.. Men skulle jeg velge kun ett kjønn hadde jeg nok tenkt at en jente ville jeg lettere kunne sammenlikne meg med.. Mannen ville sikkert si det samme om gutten. Nå har vi tre jenter og to gutter, og jeg kunne veldig gjerne tenkt meg en gutt til.. Selv om det egentlig er uvesentlig, bare de er friske!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #18 Skrevet 20. september 2011 Jeg har to (nydelige) gutter! Kommer ikke fler her i gården, selv om mannen kunne ønsket seg et barn til. Han ville nok gjerne hatt en gutt til, selv om han ikke bryr seg veldig om kjønn. Han tenker vel mer praktisk med arving osv. Men jeg syntes vi har nok med disse to da, så det blir nok med de Jeg har forresten aldri savnet en jente, men hadde selvfølgelig blitt glad om det var det vi fikk!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #19 Skrevet 20. september 2011 Jeg har to jenter, og har aldri savnet å ha gutt. Kanskje for mannens del, men ikke for min egen del. Skulle jeg fått et barn til, ville det ikke hatt noe å si om det ble jente eller gutt. Hadde vært veldig fint å få en gutt når man har bare jenter fra før, men jeg er vant til å ha jenter, og føler jeg lettere kan identifisere meg med jenter også, naturligvis. Hvis jeg hadde hatt kun gutter, ville jeg nok savnet ei jente. Mine jenter er store nå, og jeg tror det spiller mer inn nå enn før dette med kjønn. For jeg kan veldig lett kjenne igjen meg selv i dem sånn som de er nå. Dessuten tror jeg jenter prater lettere med moren sin, kanskje nettopp fordi hun er jente selv. I tillegg har man en fordel når ungene blir store og får barn selv. Man ser jo fortsatt at jentene har mest med ungene å gjøre, og sånn sett blir mormor gjerne mer involvert enn farmor. Tenk å se og oppleve datteren sin gravid, istedet for en hvilken som helst jente som sønnen blir sammen med. Det er faktisk noe helt annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå