Gå til innhold

Trenger litt synspunkter av dere .Ang bhg og foreldresamtale.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 4 år som har gått i bhg i 11/2 år.

Fra han begynte i bhg har han fått gjøre som han vil.

Det første året fikk han være rundt på avdelingene som han ville,slapp å være med på samlinger,fikk alltid viljen sin og bare lekte med 5 åringene. (han var minst på avd og 5 åringene "passet" mye på han.)Jeg var ikke fornøyd med at han bare lekte med 5 åringene og at de ikke skulle passe på han og for de var det veldig slitsomt å drasse på en 3 åring og at han kom til å bli veldig lei seg når disse 5 åringene sluttet.Og det ble han.

Bhg mente han var så "sår" og at det måtte tas hensyn til.

Bhg gjorde han veldig bortskjemt og sutrete.

For ca 8 mnd siden begynte de å sette litt krav til han og dette likte ikke min sønn (ikke så rart da han var vandt til å få viljen sin hele tiden) og prøvde alt han kunne for å få viljen sin. Han ble også plaget av noen av barna og ville ikke i bhg.

Da mente bhg at han var blitt et problembarn og at han hadde blitt enda mer "sår" så han måtte skjermes litt fra de andre barna og at de skulle få inn en spesialpedagog som skulle vurdere samspillet mellom min sønn og personalet i bhg.

Jeg sa ja til dettte, men så ble ting bedre og det ble satt på vent.

Jeg har også fått vite av annet personal i bhg at pedleder på avd hans har skjermet han veldig når han har vært slem/rampete og at hun mener han ikke skal ha tilsnakk/kjeft pga at han er så "sårbar"

Nå har ting blitt værre igjen og han har hatt et par episoder i bhg der han har bitt andre barn. Ikke har vi fått vite om dette med en gang heller gjerne en uke etterpå. I dag snakket jeg med nye pedlederen og hun ville gjerne ha et foreldremøte og jeg fikk en veldig dårlig følelse etter å ha snakket med henne.

Jeg er så drittlei av at de tror at min sønn ikke kan følge de samme regler som resten av ungene må og at de mener at sønnen min er sååå sårbar.. Det er INGEN grunn for at han ikke skal følge de samme reglene som alle andre og han er ikke noe spesielt mer sår enn andre unger på han sin alder!

Hvordan si ifra om dette på en måte som gjør at jeg ikke framstår som kald og forbannet ?

Jeg har tatt opp dette med bhg før,men de mener han må behandles med silkehansker .

Oppgitt.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme hvor flat pannekaken er så har den to sider. Nå hører vi din.

Du som mor er misfornøyd - og dette må du da ta opp med barnehagen. Nå er du invitert i et møte og kan lufte dine synspunkter. Hvorfor tror du at du vil fremstå som kald og forbannet? Er du kald og forbannet?

Alle er voksne og det går da ann å følge en normal samtale om dette. Si dine meninger så gjør de helt sikkert sitt beste.

Skrevet

Det er endel ting jeg fester meg ved ved inlegget ditt. Du skriver blandt annet at sønnen din har sluppet å være med i samling. Hvorfor har han det. Kan det tenkes at dette er et veldig bevisst valg fra barnehagens side? Kanskje er sønnen din veldig urolig og at en samling av ulike grunner kun blir negativt for han. Er det ikke da bra at barnehagen lar han få lov å ikke være med. Hvis samlingen kun gir han negative opplevelser.

Du skriver også at ped.leder ikke vil at han skal kjeftes på. Kanskje er dette også veldig gjennomtenkt fra ped.leders side. Jeg kjenner ikke sønnen din. Men dersom han er utagerende og kanskje gjør mye i løpet av en dag som lett kan resultere i kjeft så synes jeg det er helt riktig av ped.leder å si at han ikke skal ha så mye kjeft. All forskning viser at kjeft ikke fungerer. Selvfølgelig skal et barn som gjør noe galt få vite at det var galt, men det trenger ikke å kjftes på. Tenk på de stakkars barna som kun får kjeft gjennom hele dagen fordi de gjør mye galt.

Kanskje har ped.leder funnet ut at sønnen din skal få ros for det gode han gjør for å fremelske dette.

Jeg synes du skal møte opp på foreldresamtalen med et åpent sinn. Kanskje gjør bhg en kjempefin innsats for sønnen din. Selvfølgelig skal du si i fra dersom du ikke er enig, men gi dem iallefall en sjans.

Skrevet

Bhg er ute å kjører om de sier at de kan få inn en spes.ped.

De eller du kan kontakte PPT ja, men timene til spes.ped går via kommunen/PPT.

Tror faktisk du bør kontakte dem, de vil da se hvordan han har det, og hvordan personalet er.

Tenk på at det nærmer seg skolestart så anbefaler deg å ta en tlf i morgen:)

Lykke til.

Skrevet

Jeg har tatt det opp med bhg mange ganger.

Ang samlinger så er han med på samling nå, men han syns det er kjedelig,men jeg syns ikke det er noe grunn for at han skal slippe. Alt kan ikke være lek og morsomt, noen ganger må man faktisk gjøre kjedelige ting også. Og det har ikke han noe vondt av å lære.Hadde det vært opp til han så kunne han fint ha lekt og sett på film hele dagen, men det går ikke!

Når han begynner på skolen så kan ikke han bare gjøre det han har lyst til og han kan ikke forvente at alle skal gjøre som han vil. Det er sånn han har det i bhg nå.

Og jeg syns heller ikke det er riktig at han ikke skal få tilsnakk når han feks er slem med ett annet barn . Hvorfor skal han slippe unna det?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...