Gå til innhold

Utdanningsstønad.. Nødvendig utdanning??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg venter barn om to måneder og er alene. Har søkt om overgangsstønad.

Jeg har tenkt til å begynne å studere til neste høst. Har lyst til å ta lektor og adjunktprogrammet til Menighetsfakultetet.

Men på nav.no står det at utdanningsstønad bare gis til nødvendig utdanning, altså at den fører til at man kan forsørge seg selv. Jeg har ingen utdanning fra før. Gjelder dette da som nødvendig utdanning??

Og os er jo begrenset til 3 år. 2 1/2 år inn i studiet så vil denne treårsperioden være over. Man kan få utvidet stønadsperioden i opptil to år. Jeg vil jo egentlig ikke ha noe utbytte av en halvveis utdanning...

Vil jeg da kunne få støtte til jeg er halvveis i 5.året? Om jeg går fire år på MF så er jeg ferdig utdannet adjunkt, om jeg fullfører 5 år så blir jeg lektor.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men jeg er jo ikke utdannet til noe med kun 3 år.. Er jo det som blir problemet. Kommer jo ikke til å få noen jobb som lærer med den bakgrunnen..

Vil jo si at det er i hvert fall nødvendig med 4 år. Da har jeg jo en tittel...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får 3 år med utdanningsstønad og du kan få 4 år med os om du tar utdannelse. Ønsker du noe mer utover det så må du nesten gjøre som andre studenter: Betale for det selv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...