Gå til innhold

Dunpose til bilsete- unødvendig luksus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg fikk barn for fem år siden tror jeg ikke dette fantes engang hehe, men nå ser jeg jo det er sånne kjekke poser til bilstolen.

Venter baby helt i starten av februar, er dette noe vi trenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke hatt det til noen av de to andre barna våre...

Men med nr en som er født i beg av august så var det en mild vinter og vi var lite ute med bil... spess på de kalde dagene (men detvar vel ingen dag med kaldere enn -10 grader den vinteren heller....

Med nr to som er født i mai så var han såpass stor når vinteren kom at vi kledde på han dress og tepper/dyne de kaldeste dagene....

Denne gang får vi baby i des... og de har spådd en like kald vinter som de to foregående (de tre neste vintrene faktisk) og i vinter er jeg nødt til å kevere storebror på skolen hver dag (lillebror i bhg, men er det MYE snø eller drit kaldt så kan jo han være hjemme) Jeg tenker at det da må være praktisk med en pose i stedenfor å kle på en så liten baby en diger tykk dress.. som bare blir stivt og klumpete!!!!

Bedre da å kunne ha på en fleecedress utenpå ull o.l i en pose =)

Skrevet

Det er helt sikkert luksus... men luksus er også fint:) Hvis man har råd.

Vi har brukt en myk dress og dyne. Litt kronglete å få på dressen, men ellers helt ok.

Lykke til!

Skrevet

Da vi skulle handle bilstol til junior, tenkte vi at dunpose til bilstolen sikkert var unødvendig. Men så viste det seg at de hadde tilbud på bilstolen vi skulle ha inkludert dunpose, så da kjøpte vi det likevel.

Ungen kom i midten av januar, og jeg var i ettertid KJEMPEglad for at vi kjøpte posen. Det er mye lettere å regulere temperaturen på ungen i bilen. Man trenger ikke ha mye klær på den lille (vi hadde bare vanlig ullbody og stilongs). Regulerte temperaturen ved å åpne/lukke posen og evt. legge over et ekstra teppe hvis det var veldig kaldt.

Det var veldig greit å slippe å kle av ungen hvis han hadde sovnet når vi kom hjem. Da var det bare å flytte han over i senga si :)

Skrevet

Odenwäder mini, slik bilstolpose, vil eg gjerne ha denne gongen. Tanken streifa meg ikkje sist gong, fekk barn i slutten av august, men nå er terminen 29.12... Og vi har flytta og bilen er ikkje lenger rett utanfor, dessutan må jo den eldste leveres i barnehage. Så ja, eg tippar dette kan vera ei bra investering. Men merkar at eg kvir meg for å punge ut ein drøss hundrelappar. Tenkte også å ha to posar nemleg, da vi har to bilar (og dessverre må ha det av ulike grunnar...litt dårleg samvit der, gitt). Må også kjøpe bilsete, men usikker på merke enda. Gidd ikkje låne av venninne igjen da dei ho har er arva via via og dermed nå ein del år gamle. Reknar med at bilseta har utvikla seg litt. Men det heile blir jo dyrt da...

Så kikkar på finn.no etter posane.

Nokon med synspunkt på om det er smart med to posar all den tid vi faktisk har to bilar... og tenkte å ha to sete (fungerte fint med eit sete i kvar bil sist...)???

Og kva kostar Odenwäder mini på Barnas hus/anna babybutikk, på tilbod (om dei køyrer det?) og til normal pris?

Skrevet

Hulda77: Hvis jeg var dere hadde jeg hatt kun ett sete, med base..(evnt en base i hver bil, men det skal ikke være nødvendig egentlig) som dere tar med inn hver gang.. Så trenger dere ikke mer enn en pose heller, til det ene sete.

Jeg tenker at hvis det er -20 grader over fflere dager i vinter så blir naturlignok bilen og bilstolen kald, dermed også posen! Da er litt av vitsen med posen borte for du må likevel kle babyen i en tykk dress før du kan sette h'n i en iskald stol/pose....

Odenwäder mini koster 699 på barnas hus nå... husker ikke hvor lenge, men det er i reklamebladet dems nå ihvertfall (sjekk barnashus.no)

Skrevet

Dokke kan jo kjøpe bare to baser og bruke samme bilstol oppi dem!!! Da blir jo det nok med en pose også ;)

Skrevet

Hei Solfrøken! Ja, eit sete og to baser, har eg også vurdert. Min bil har ikkje isofix, mannen sin har. Så vi kan jo fint skaffe eit sete som funkar på to ulike basar :) Sist gong festa vi med sele, gjekk greit det også, men litt meir digg å berre kunne klikke på plass. Særleg nå når vi også må strappe fast eldste.

Men sei at mannen min køyrer eldste til barnehagen, så trillar eg til byen og møter han etter at han har henta i barnehagen. Da er det jo fint at bilen hans har eit sete til babyen.... Så slepp eg å ta banen heim aleine. Vi kan da dra på middag til noko eller dra å handle heile familien, om vi føler for det. Vi er ofte litt spontane, og liker å la vera å planlegge alt. Hadde vi detaljplanlagt alt kunne vi nesten klart oss med kun ein bil også, he he. Men berre nesten pga. jobbsituasjon til båe to.

699,- på Barnas hus nå, er det tilbod det, da, eller? Kva i heitaste kostar posen til vanleg pris?? Uff, kor dyrt alt er! Pengane flaug ut i går under innkjøp av dress og sko til største. Har lyst på baby, men ikkje lyst til å shoppe så mykje. Samtidig vil eg ha det enkelt og greitt. Dilemma der ;)

Skrevet

Jeg har hatt 6 barn, og kun den siste har hatt sånn pose:) Synes det var helt topp! Brukte den i vogna og jeg. Bare løftet baby med pose over i vogna:)

Skrevet

Dincene: Ja, kan vi det? Eg har for mykje tid til å tenkje her eg litt på sofaen... Sjå svaret over...om du forstår?

Skrevet

Jeg leste ikke siste innleget før jeg hadde skrevet :P:o)

Skrevet

Heheh, du er god!!! Jeg måtte bare flire når jeg leste hva du hadde skreva!

Det er jo artig å kjøpe nye ting synes jeg også.... bare man har en sekk med penge da :P

Jeg synes det finnes mye fint på finn.no. Også seter som er brukt i 9 mån finnes det ofte til halv pris. Her jeg bor, er dte ikke så mange men dei som bor i oslo er vel heldige. Der kan man finne mange godbiter!

Skrevet

Så du hadde kjøpt sete på finn.no?

Ja, med tanke på at vi sist brukte utgamle sete som var skaffa via-via, er det kanskje litt voldsomt å ta veldig avstand til brukt-innkjøp av sete nå. Mange fine sete på finn.no, ja! Og dei fleste som sel dei, har sikkert brukt dei pent. Kanskje eg føler eg må gjera opp for sist gong?

Denne gongen har eg sikla litt på babybay, slik seng til å feste på foreldresenga. Men nå kom eg over ei engelsk utgåve, prøv å google BedNest. Hadde ammemadrass sist gong, og det var gull, men vil tru det er enda meir digg (og tryggare!!) med seng som sitt på vår seng.

Men skulle hatt meir pengar ja.

Skrevet

Jeg også har sett på den men vi har ikke en seng som går an å feste noe på :P Vi har bare en svane madrass seng :D

Men den du skriver om er veldig cool.

Jeg skulle ikke kjøpt fra hvem som helst. Man ser jo litt på folk når du kommer til dem får å se på det. Hør litt hva dei har å si. Hvor den har blitt oppbevart og man ser jo også på tilstanden av setet.

Skrevet

Men litt ubehageleg å koma heim til nokon å så tenkjer "æsj, så ekle dei er", eller få ei magekjensle på at dei ikkje har teke vare på setet sitt utifrå stemninga og inntrykket av dei og heimen deira... Uff, og så begynne å forklare for å trekkje seg.. Uff, uff.. Men har diskutert med mannen, som meiner innkjøp via finn.no er ok, så lenge vi passar på kven vi handlar av. Men veit jo kven som må dra ut å skaffe...

Skrevet

Dincene: BedNest er kompatibel med rammemadrass, ser det ut til. Eg lasta ned bruksanvisninga nemleg. Dei sender til Noreg, men frakta hit er litt dyrare enn til Sverige. Tenkte å kjøpe og hente i Sverige, så slepp ein moms sidan Sverige også er EU :) Blir da ca 2700,- altså det same som Babybay.

Men min kjære syntest den var stygg... Eg likte den betre enn Babybay, trur eg. Likte at den har netting på sidene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...