Gå til innhold

Vil ikke slutte å amme bare 1 mnd etter, men er lei av all den sult og søtsuget. Jeg kommer til å bli ENORM!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har ingen viljestyrke, har prøvd knekkebrød, men det gjør ikke meg mett nok. Og siden jeg ikke har nok energi til å lage ordentling mat spiser jeg mye ferdiglaget mat fra butikken og gatekjøkken..... DETTE ER IKKE MEG LIKSOM...VIL IKKE MEEER. Finnes det trygge tabletter mot søtsuget og sult?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser for ti i starten når jeg ammer, men blir jo ikke enorm for det. Det går jo med til å lage melk! Pass på å ha masse oppskåret frukt, grønsaker og nøtter tilgjengelig og drikk mye vann. Har du en mann? Det er hans oppgave å sørge for at du får sunn og god mat i deg. Da forsvinner nok litt av søtsuget også. Babyen spiser jo i ett og vokser veldig den første tiden, matlysten din står nok i forhold til det. Min erfaring (etter tre barn) er at den ekstreme sultfølelsen hos mor roer seg etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva.. ikke for å virke brysk, men jeg synes ikke det er ok å slutte å amme, om du så ender opp tjukk som bare det. Ungen din har godt av at du ammer, og det synes jeg skal være førsteprioritet. Tenk på alle som ikke kan amme. Jeg er helt sikker på at du klarer å finne en måte å roe søtsuget til det går litt ned av seg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et helt enoooormt behov for søtsaker og mat generellt nå når jeg ammer! Gutten min er 6 uker nå, så håper det er bare mest nå i starten det er sånn! Gikk ned til min startvekt før svangerskapet ganske kjapt etter fødselen, men nå har det sniket seg på et par kilo igjen! Er ogå redd for at jeg skal bli bolla selv pga amminga.. Trodde man skulle amme seg slank jeg?? Jeg spiser nugatti rett fra boksen i desperasjon... Flotte greier =) Kan man ta krom når man ammer tro??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ar ingen planer om å slutte å amme, men dette kan ikke ende godt tenker jeg om jeg fortsetter slikt...det må jo finnes noe vi kan gjøre, vi som er så sultne hele tiden. Noe tips fra dere ammende?

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste litt av favorittisen min hver kveld jeg. Og så bakte jeg litt ostehor og eplekake og frøs ned i posjoner. Det hjalp meg i alle fall. I tillegg gomlet jeg en del frukt. Kiwi og fersken, for det meste da det er mine favoritter. Og kålrabi. Trikset er vel å finne sine favoritter, som ikke er så utrolig usunne, men samtidig godta at man kommer til å spise en del usunt også en periode. Jeg gikk jevnt ned hele tiden, på grunn av ammingen. Sliter nå med at jeg enda ammer, men ikke vil gå ned mer. Jeg tror faktisk det har mye å si å holde forbrenningen oppe, med å spise ofte. Det hjelper også med trilleturer, eller bare små gåturer rundt i stua. Og så skal du ikke bekymre deg, for det er det alt for tidlig til å gjøre. Lykke til! Hilsen hun som svarte så bryskt først. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror søtsuget forsvinner ette hvert. Du bruker mye energi på å produsere melk, så tror ikke du legger på deg så mye:p

 

Ha alltid vann og oppsåren frukt i nærhetnen1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud damer, denne sulten har jo en funksjon! DET ER JO MENINGEN AT DERE SKAL SPISE SÅ MYE NÅ, DERE LAGER MAAAT TIL BABYEN I PUPPENE DERES!!!!!!!!

 

 

 

Jeezez, noen tenker virkelig bare på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...