Gå til innhold

Noen POSITIVE historier om barnehager?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så mange negative, og klart vi småbarnsforeldre blir redde og tenker at det kan skje våre barn også:(

MEN er det noen som har noen gode fine barnehagehistorier?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har mange jeg!

Min eldste var 11 måneder da han begynte, han kunne enda ikke gå engang. Men han krabba rett inn og begynte å engasjere seg i de andre barnas aktivitet.

Jeg skjønte jo at han var et typisk enebarn som trenger kompiser...

Selv hadde jeg sååå dårlig samvittighet for at han ikke hadde meg å være hos hele døgnet, men vi behøvde faktisk ikke "tilvenningstid" en gang. Han var ikke interessert i meg i det hele tatt så snart han kom inn i garderoben. Jeg var kjempeglad for å se at han hadde det godt med både barn og voksne der, at han satt på fanget til de voksne og kosa innimellom, og at han helt åpenbart fikk en bestevenn allerede i ettårsalderen. De er fortsatt veldig gode venner og mye sammen - nå skal de snart fylle 13 år begge to.

Han var faktisk så glad i både barn og voksne i barnehagen sin at han i førsteklasse ble meget fornærma over at han ikke skulle gå bak barnehagens fane i 17.maitoget, jeg måtte minne ham på at han nå kunne gå med kompiser fra skolen!

I mange år etterpå har han besøkt barnehagen sin, for å hilse på eller om ikke annet så for å bruke uteområdene der etter stengetid. De har stoooor plass og en hel skog å leke i.

Nevøen min trivdes også godt. Han gikk i en annen bhg. En dag jeg fulgte ham dit, fikk jeg bli med inn mens han spiste frokost. Jeg sa "Jasså, sånn er det i din barnehage". "Ja," sa han stolt, og så seg rundt, "er det ikke fint her?"

De to yngste går i en barnehage de også, ikke den samme som de jeg har beskrevet før. Der tok min eldste "sommerjobb" da han var 11. De ansatte sa det var bare greit og hyggelig om han var der, han kunne hjelpe de yngre med å smøre på skiva eller få fart i huska... Der har de også vært aldeles fantastiske mot meg og oss, og var bl a de første til å reagere på at den ene trengte korreksjon av synet og at han også trengte fysioterapeut pga motorikken. Selv har jeg ikke så mye å sammenligne med og vet ikke helt hva en treåring "skal" kunne, så jeg er glad de var i stand til å se det tidlig.

Skrevet

Vi har bare positive erfaringer fra vår barnehage på Lillehammer. Ja, det skjedde en gang at hun hadde fått et bleieskift for lite, men det tok vi opp og de ble skikkelig lei seg. Det har ikke skjedd igjen.

De ansatt ser ut til å trives emd jobben sin. De er glade, imøtekommende og vi har et flott samarbeid.

De ser hvert enkelt barn og behandler de med respekt. Det er så god stemning:)

Kjenner jeg gruer meg til hun skal voer på neste avdeling og det blir nye ansatte. Men de som har unger der skryter lik mye som meg:) Så det blir nok bra.

Det viktigste er å være åpen med de ansatte og fortelle de hva dere føler og synes. Det er ikke alt de klarer å gjette seg fram til:)

Skrevet

Jeg er superfornøyd med barnehagen til dattera vår! En naturbarnehga i Oslo.

Jeg har inntrykk at de aller fleste som er godt fornøyde med barnahgen sin er de som har barn i små barnehager eller de som har en barnehage med et spesielt fokus, slik som en naturbarnehage.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med barnehagen vår, jeg har fire barn og alle har gått/går i samme barnehagen.

Er en mellomstor barnehage med fire avdelinger, to avdelinger med 9 barn fra 0 til 3 år passet at tre voksne og to avdelinger med 16-18 barn fra 3 til 6 år passet av tre voksne. Stabil arbeidskraft og lite utskiftning, men de tar inn lærlinger så de har alltid noen friske, blide unge tilskudd som er med å setter sitt preg på barnehagen.

Godt miljø blant de ansatte, flere av dem er venner også på fritiden, mye latter og god stemning på huset.

De voksne er rett og slett glad i jobben sin, de er genuint opptatt av barn og gjør alt i sin makt for at alle skal trives å ha det bra. Det er mye kos og nærhet, ungene er veldig trygge og stortrives, de er oppriktig glad i de voksne som jobber der.

Har aldri mistet tøy, aldri opplevd at jeg har vært misfornøyd med påkledning e.l. Ungene blir tatt godt vare på, de har skogen rett ved siden av barnehagen og er mye på tur. De har gode rutiner og mange koselige tradisjoner, de er flinke med formingsaktiviteter og de voksne leker med barna både ute og inne. De lager snøhytter, går på ski, har akekonkurranser osv osv.

Vi har vært heldige!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...