FruaR Skrevet 20. september 2011 #1 Skrevet 20. september 2011 Merker at jeg er helt anti på dette. Får jeg lyst, gjør jeg nesten alt jeg kan for å kvele det. Er så utrolig redd for å skade den lille.
Mamiroseline Skrevet 20. september 2011 #2 Skrevet 20. september 2011 Kjenner meg igjen i dette :-) Fikk blødning etter sex i uke 8, og siden da har jeg hatt helt skrekken. :-) Jeg er 20 uker nå og tør enda ikke! Har selvfølgelig vært noe tjohei siden uke 8 som har gått bra, men jeg syntes liksom ikke det er verdt det for å så gå rundt å være redd etterpå :-) Men det skal visst være helt trygt, så er nok bare vi som er overhysterisk :-) Med mindre du har noen komplikasjoner i svangerskapet såklart.
to jenter og ett gull i magen Skrevet 20. september 2011 #3 Skrevet 20. september 2011 takk gud for at vi er flere haha:) jeg hadde blødninger hver dag frem til 10 uker. fikk ikke ha sex den perioden. men ikke turt fortsatt;) er 26+3
Mamiroseline Skrevet 20. september 2011 #4 Skrevet 20. september 2011 Haha yes. Har lest masse om at det ikke skal være farlig etc. Men likevel, så klarer jeg ikke forstå hvordan det ikke kan være det, hehe. Skjønner godt at du ikke tør da nei. :-)
jlille Skrevet 20. september 2011 #5 Skrevet 20. september 2011 Men hvorfor tror du at du skader den lille?
Nutte87+ februar spire! Skrevet 20. september 2011 #6 Skrevet 20. september 2011 Her har vi sex nesten vær dag hehe. Og går suupert her =) trenger jo ikke å ha samleie vær gang. Mye godt man kan gjøre med hverandre =)
Fru Eriksen Skrevet 20. september 2011 #7 Skrevet 20. september 2011 Ja, vi tør. Men hender at jeg blør litt etterpå. Det går imidlertid fort over og skyldes visst bare at det går et lite blodkar nå og da siden området er mye mer blodfylt nå.
SNURF 5 GUTTER Skrevet 20. september 2011 #8 Skrevet 20. september 2011 Her klasker det til er som kanina. Har fått full sex lyst jeg )
Mamiroseline Skrevet 20. september 2011 #9 Skrevet 20. september 2011 "Her klasker det til" hihi nå måtte jeg le litt høyt. Godt å høre at folk koser seg! ;-)
camillah 2 små Skrevet 20. september 2011 #10 Skrevet 20. september 2011 Kjære vene, ikke kvel lysten! Ha dere heller masse nå mens dere har overskudd til det! Når den lille kommer vil dere bli så trøtte og slitne at dere ikke orker like ofte. Sannsynligvis. Nei, kos dere, spiren tar jo ikke skade. Den blir vel heller litt lykkelig av alle de gode hormonene som suser rundt i kroppen etterpå!
pinky82 Skrevet 20. september 2011 #11 Skrevet 20. september 2011 Sex er digg og viktig Og det er "bevist" av forskere leste jeg i Cupido at hvis man har sex i svangerskapet så er det lettere å takle de prøvelsene man får i ett forhold når babyen er ute Vi har nesten like mye sex som før, men i litt andre former. Håper dere som sliter kan slippe frykten og nyte det i stede. Så lenge man har ett normalt svangerskap så er jo sex helt trygt Lykke til Have Fun
MammaMø med to små Skrevet 20. september 2011 #12 Skrevet 20. september 2011 Jess det tør vi;-) Har et helt normalt sexliv fram til magen blir i veien;-) Da snur vi meg rundt! hehe
Småting Skrevet 20. september 2011 #13 Skrevet 20. september 2011 Den lille der inne er godt beskyttet, trenger ikke være redd for den, med mindre du har fått beskjed fra lege/jordmor om å avstå. Er jo ikke verre enn til vanlig, når mannen dumper opp og ned på våre indre organer - som ligger mye mindre beskyttet enn disse små her. Har man fått en del mage (og kanskje har en ekstra stor mann - da tenker jeg kroppsstørrelse altså - ikke tenke grovt her jenter!) så er det sikkert greit å finne andre stillinger etter hvert, men det sier seg nesten selv pga. 'fremkommeligheten'
M+M+baby2012 Skrevet 20. september 2011 #14 Skrevet 20. september 2011 Vi har det helt normalt som vi alltid har pleid, var en periode i starten når jeg var mye kvalm og sliten hvor det var litt mindre, men nå prøver vi og nyte det og kose oss. dette er liksom den siste tiden deres alene, og du vet aldri hvor mye du revner og hvor lenge det vil gå før du orker sex etter fødsel. Tenk på mennene også om de skal gå 1 år uten kos Men som sagt før her og masse man kan gjøre med hverandre, her er vi flinke til massasje med oljer og andre intime koselige ting som også er fint for forholdet.
Litenjanuarbaby2012 Skrevet 20. september 2011 #15 Skrevet 20. september 2011 Vi har ikke hatt så mye sex siden jeg ble gravid. (nå hadde ikke vi så super mye sex før heller da:P) men jeg merket på samboeren her om dagen at han var mer skeptisk enn meg og livredd for at jeg skulle få vondt eller han skulle gjøre noe galt. Til slutt måtte jeg si til han at jeg kom til å si i fra hvis jeg fikk vondt.. hehe
~ms_freia~ Skrevet 21. september 2011 #16 Skrevet 21. september 2011 Vi tørr!!! Kanskje litt for mye. Men jeg har så økt sexlyst at det er utrolig! Hadde en liten småblødning igår, men vi hadde prøvd en annen stilling hvor han har truffet annerledes, og da har det blitt litt, men ingen fare
FruaR Skrevet 27. september 2011 Forfatter #17 Skrevet 27. september 2011 Sexlysten har jeg, men har ikke helt turt å ta skrittet å gjøre noe med det. Manne meg opp, manner meg opp..... Takk for hjelpene ord, jenter.
nyttårsprins Skrevet 27. september 2011 #18 Skrevet 27. september 2011 Jeg hadde en blødning i uke 22 etter seksuell stimuli, og blør igjen nå etter neste forsøk i uke 27- så her tør vi ikke å ha sex. Jeg har i tillegg morkaken helt nede over åpningen, med økt blødningsfare det medfører. Om jeg har sex nå, og mister prinsen, vil jeg aldri tilgi meg selv. Forrige svangerskap hadde jeg sex frem til termin, uten en eneste bekymring. Men da hadde jeg heller ingen blødninger. Tror kanskje de som har blødninger er mer bekymret for sex enn andre. Eller? Godt å høre at det ikke bare er meg som ufrivillig velger sølibatet...
klatrejenta Skrevet 29. september 2011 #19 Skrevet 29. september 2011 Hei Jeg har alltid hatt mye lyst og vært den som oftest har tatt initiativ og etter at jeg ble gravid fikk jeg bare enda mer lyst så her har vi sex oftere nå enn før jeg ble gravid. Er ikke mannen min tilgjengelig fikser jeg også lysten greit på/for egenhånd ;-) Kan kjenne som om jeg får litt kynnere etter orgasme men det går fort over. Har ikke hatt noen blødninger så sikkert derfor jeg ikke bekymrer meg.
esperanza84 gravid:) Skrevet 2. oktober 2011 #20 Skrevet 2. oktober 2011 Vi har sex - kooooser oss mye:) Jeg har dessuten hørt at babyen kjenner dine følelser og at den vil nyte godt av at du har det godt:)
MammaMø med to små Skrevet 2. oktober 2011 #21 Skrevet 2. oktober 2011 Min kjære har fått mye mer lyst nå i det siste ;-) Så her har vi sex opptill flere ganger om dagen! hehe... Har kynnere etter orgasme (er bare 14+5, har iallefall små ubehag/vondt nederst i magen rett etter som går raskt over), men har ikke hatt noen blødninger så da er jeg ikke redd for å ha sex:) Hadde masse sex i forrige svangerskap og det gikk helt fint:)
MariCeline31 Skrevet 2. oktober 2011 #22 Skrevet 2. oktober 2011 Dette er mitt 3. svanhgerskap, og jeg merker at jeg er litt mer avslappet denne gangen. Ved de to første svangerskapet har vi så og si levd uten sex! Det har gått helt fint!:-) Vi har tatt det igjen etterpå kan en si:-) Og sexlivet har blitt BEDRE for hver fødsel jeg har gjennomgått faktisk:-) Ved mitt andre svangerskap hadde jeg det utrolig tøfft psykisk. Jeg hadde abortert flere ganger etter førstemann, og det var andre ting også som gjorde at det var tøft og fælt. Tenkte mye på dette med at babyen har det bra hvis mor har det bra, og lurte mye på hvordan det ville påvirke barnet. Men vi fikk verdens mest utadvente og sosiale, ikke minst strålende glade gutt, som har vært tidlig både motorisk og språklig. Så jeg tror ikke det skader, hverken med vonde følelser eller å avstå fra sex pga redsel. Men det er jo deilig om man klarer å nyte hverandre som før da!:-) Men fortvil ikke om det blir lite sex. Ta det igjen etterpå- vi var igang igjen og prøvde oss allerede før 6ukers-kontrollen etterpå:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå