Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #1 Skrevet 20. september 2011 Jeg er alene med barna mine, og det er min kjæreste også. Har blitt uønsket gravid 3 ganger i mitt liv, 2 ganger endte det i abort. Jeg er livredd for å bli gravid igjen selv om jeg går på prevansjon, får nesten angst hver mnd. Grunnen er at hvis jeg blir gravid så beholder jeg barnet. Jeg mener dette er noe jeg og min kjæreste skal snakke om, hva som skjer OM jeg blir gravid. Vi er ganske fersk i forholdet, men har kjent hverandre i ett par år. Er jeg helt idiot som vil vite hva som skjer om jeg blir gravid med hans barn? Jeg er nok for engstelig på det området for å IKKE ta den praten med han.... Om han legger på spring i motsatt retning får bare det være.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #2 Skrevet 20. september 2011 Skjønte ikke helt jeg, vil han ikke snakke om det? Synes ikke du er urimelig som vil snakke om det nei. Jeg har sterilisert meg av samme grunn som deg, jeg ville aldri klart å ta abort om jeg ble gravid og å lage en større familie enn det vi allerede er kan jeg absolutt ikke tenke meg heller. Så da ble det kniven.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #3 Skrevet 20. september 2011 Jeg ser din side av saken, men også hans.... Dersom dette forholdet er ganske fersk, så tror jeg ikke du kan forvente at han er klar til å ta stilling til en så alvorlig problemstilling nå..... Ikke ta dette feil vei, men han kan føle seg presset til å ta stilling til deres forhold - dersom han sier at da beholder vi og blir en lykkelig familie kan han jo tenke han gir deg et "frikort" til å få et barn til.... Persolig ville jeg følt det ubehagelig å diskutere dette tidlig. Prevaksjon er jo tross alt rimelig sikkert. Hva med å vurdere sterilisering alternativt både p-piller (el.l) og kondom....
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #4 Skrevet 20. september 2011 Enig med 12:18. Viktig at dere snakker om dette, spesielt med tanke på at du ikke ønsker å bli gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå