Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #1 Skrevet 20. september 2011 Jeg er nesten sykt opptatt av å spare penger. Ikke bare fordi det hjelper oss økonomisk, men det er en hobby for meg å bruke minst mulig for mest mulig. Jeg ønsker likevel kvalitet, og kjøper ikke bare fordi det er billig. Ingen "Ullared-shopper" jeg altså (håper ingen ble fornærmet, Ullared er bra, men man har en tendens til å handle mye mer enn man hadde tenkt i utgangspunktet, og går ut med en følelse av at man har tjent masse penger..) Så, mine første sparetips er: Fyll bensin/diesel på søndag kveld eller mandag morgen, da er det myye billigere enn resten av uken. Skaff deg rabattkort, som f.eks Coop og Trumf. Jeg tok ut 1300 kr på Coop en gang, som vi hadde spart opp i løpet av ca ett år. Ukehandle på Rema. Jeg blir alltid overrasket over hvor lite jeg må betale der i forhold til andre steder. Det er sannelig sluttsummen på kassalappen som teller. Følg med på reklamene som kommer i posten, og handle inn mye når det er billig. Kjøp inn sparepærer. De koster mer i utgangspunktet, men de varer leeeeeeeeeeeenge. Hva er ditt beste sparetips?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #2 Skrevet 20. september 2011 Det jeg pleier å gjøre, er å legge til side alle 20 kr og 10 kr i sparebøssa mi etter hvert handletur. Det samles opp etterhvert, og blir til et pent sum til slutt. Nå har jeg alltid penger hjemme hvis jeg trenger det. Ellers handler jeg mye når det f.esk er 10 kr marked, eller salg.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #3 Skrevet 20. september 2011 HI, da burde du følge med på det programmet som går på TLC Norge! Et program som følger folk i USA på kupong shopping;) Når dem kommer til kassen så er regninga på 99 cent når alle sparekupongene er lagt sammen:) hehe Jeg kommer ikke på noen sparetips i farta... Men jeg handler også på rema1000, men mest fordi det er nærbutikken da;)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #4 Skrevet 20. september 2011 Handle på loppemarked og saumfar finn.no for kupp på ting du ellers hadde tenkt å kjøpe nytt. Storhandle x 1 per uke, se alltid på kilopris og ikke pris pr stk (da det er forksjellige innholdsmengder). Visste du f eks at nescafè instant coffee i glassform er MYE billigere enn refillposen? Planlegg middagene slik at dersom du f eks koker for mye pasta til èn middag, så kan den brukes i pastasalat eller ildfast form neste dag, eller spis restene som varmlunsj neste dag
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #5 Skrevet 20. september 2011 Vel, jeg har samme tips som deg H.I. Er også en stor fan av bibliotek hvor man kan låne bøker og filmer gratis. Spør butikkene når de skal ha salg. Ikke alle reklamerer om at jakken du vurderer å kjøpe kommer på slag om 2 dager. Spør etter gratisprøver neste gang du er innom Vita eller apoteket. Jeg får faktisk en god del. Smil og takk pent:) Ved elektronikk spør jeg alltid om varen jeg skal kjøpe kan bli litt billigere. Får ALLTID en ny og bedre pris. Smil og vær hyggelig fra første møte og la butikkmannen like deg:) Ta med handlenett når du kjøper mat. En krone her og en krone der.... Lær barna at en tomflaske egentlig er penger. Min 6-åring blir kjempeglad når han finner en panteflaske. Den kan jo byttes inn i noe snop. Men lær dem også hvilke flasker de kan kaste.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #6 Skrevet 20. september 2011 Hehe, det programmet har jeg sett. Og så blir de helt sprø om det blir litt dyrere enn de hadde regnet ut. Så ille er ikke jeg. hehe
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #7 Skrevet 20. september 2011 Hvor handler dere vaskemiddel/oppvaskmiddel billigst?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #8 Skrevet 20. september 2011 Vaskemidler er billigst på Nor-engros, kjøper i stooore esker/flasker (er vel beregnet på institusjoner og storkjøkken men åpent for alle å handle). Av og til har de 40% på alt fra Lilleborg på Ica Maxi, da handler jeg vaskemidler for flere måneder Stor fryser er et godt tips, handle ting så salg og fyll opp, men husk å bruke det. Kjøp bare de tingene som er så salg på Ica, Meny, Obs! o.l butikker, handler du brødet, melken, pålegget osv samtidig har du ikke spart noenting siden alt sammen koster litt mer enn på Rema.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #9 Skrevet 20. september 2011 Mange gode tips som allerede er nevnt her. Et av mine bedre tips er å gå minst mulig i butikker Det er selvsagt mye man _må_ handle inn av mat, klær og utstyr osv. - men selv om jeg anser meg selv som en person med god økonomisk sans ser jeg hvor lett det er å få lyst på - og kjøpe - ting man ikke har planlagt når man egentlig bare er "ute og kikker", eller er ute og handler planlagte ting. Vit hva du skal ha, dra til byen eller et senter og kjøp dette, og ikke gå innom andre butikker. Jeg har en lei tendens til å skape behov når jeg går og kikker i butikker
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #10 Skrevet 20. september 2011 Lage handleliste av ting du trenger. Det har hjulpet meg mye, og jeg slipper unødvendig kjøp.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #11 Skrevet 20. september 2011 Ja, og skrive handleliste! Jeg har en super app til LG`en min, som heter OI shopping eller noe. De mer kompliserte listene liker jeg ikke. Jeg skriver det jeg trenger og handler en gang i uka. Da er det så mye på listen at jeg er mer opptatt av å få med meg alt at jeg går rett forbi sjokoladehyllene, og rasker heller med meg en tyggis eller IFA når jeg kommer til kassa. Og, for å ikke bare snakke om shopping, bruk tøfler eller varme sokker inne. Varme føtter = varm kropp, og man trenger ikke så mye varme i rommet.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #12 Skrevet 20. september 2011 Hehe, det var en som rakk å skrive før meg, så da ble den første setningen min helt teit
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #13 Skrevet 20. september 2011 Gjøre vennetjenesete. F.eks. hvis du kan klippe hår og din venninne kan sy, så kan dere gjøre hverandre en tjeneste. *Sitte barnevakt for hverandre *ha bytte kveld. kan være alt fra klær til ting *unngå fristelser:)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #14 Skrevet 20. september 2011 Endelig en positiv-nyttig tråd her inne! Spare penger: Sjekk forsikringsprisene dine årlig når du får årsfaktura Sjekk at du har de riktige betingelsene i banken din Bruk rabattkort i butikkene Handle større ting på finn.no eller andre brukt-steder
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #15 Skrevet 20. september 2011 Spis vegetarisk noen dager i uken.Utrolig hvor billig mat man kan lage uten kjøtt/fisk. Jeg kan lage pasta med tomatsaus ttil familien på to store, to små for for under 40 kr. Wok med ris trenger ikke å koste noe mer. Handle en gang pr uke. Selg på Finn det du ikke trenger. Ønske dere ting dere tregner til jul og bursdag, f.eks. en bok du ellers vill kjøpt, klær til barna, ny stekepanne hvis du trenger det osv.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #16 Skrevet 20. september 2011 Jeg kan motstå alt! - Untatt fristelser..
Anonym bruker Skrevet 20. september 2011 #17 Skrevet 20. september 2011 Husk at om du er hjemme med barn og ikke mottar lønn kan mannen din bytte skatteklasse. Her er det myyyyye å spare.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2011 #18 Skrevet 21. september 2011 Når man er i Sverige bør man bruke kort å betale med Svenske penger. Da er det banken som regner valuta, og ikke butikken der og da, helt tilfeldig. Og, det er ikke mye i Sverige som faktisk er billigere enn i Norge. Vi kjøper stort sett kun kylling, kjøttdeig, vin, ramlösa, smågodt og bacon i Sverige. Sjekk i banken hvor mye man må betale i gebyr på uttak i minibank, handel i butikk og betaling av regninger. vi satte opp to barneforsikringer, og vips så var vi totalkunder og slapp alle gebyrer. Det har vi spart masse penger på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå