Gå til innhold

en smule forvirra!


Lykke 85

Anbefalte innlegg

Heisann! Noen som kan forklare? Jeg tror jeg har skjønt dette med uketelling i svangerskapet. Jeg er 9 + 1 i dag og da er jeg vel i min 10'ende uke i følge denne nettsiden. Men så har jeg sett på mammanett og babyverden og der er det annerledes.. Skal jeg lese om fosteret fra uke til uke der står det 9 uker. Tenker jeg forholder meg til barnimagen, for det høres mest logisk ut. Jeg får vel svar hos legen på kontroll, men hadde vært kjekt å vite d nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel bare det at de regner forskjellig.....

 

Jordmor og lege regner vanligvis etter samme ukeregning som babyverden (i alle fall har mine gjort det). Altså om du er 9+1 så er du 9 uker på vei..

 

Sammenligner du BIM og babyverden så skal det som står for uke 10 på BIM tilsvare det som står på babyerden uke 9 (ift utvikling, mål osv).

 

Jeg syns det er best å regne slik som babyverden... men det er fordi lege og jordmor gjorde det i forrige svangerskap. Jeg syns det er er mer riktig at man er 9 uker på vei når jeg er 9 fullgåtte uker, og ikke at jeg er i min 10ende uke men 9 fullgåtte om du skjønner :)

 

Men det spiller igrunn ingen rolle - regn slik som du føler er best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...