Gå til innhold

en smule forvirra!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Noen som kan forklare? Jeg tror jeg har skjønt dette med uketelling i svangerskapet. Jeg er 9 + 1 i dag og da er jeg vel i min 10'ende uke i følge denne nettsiden. Men så har jeg sett på mammanett og babyverden og der er det annerledes.. Skal jeg lese om fosteret fra uke til uke der står det 9 uker. Tenker jeg forholder meg til barnimagen, for det høres mest logisk ut. Jeg får vel svar hos legen på kontroll, men hadde vært kjekt å vite d nå.

Skrevet

Er vel bare det at de regner forskjellig.....

Jordmor og lege regner vanligvis etter samme ukeregning som babyverden (i alle fall har mine gjort det). Altså om du er 9+1 så er du 9 uker på vei..

Sammenligner du BIM og babyverden så skal det som står for uke 10 på BIM tilsvare det som står på babyerden uke 9 (ift utvikling, mål osv).

Jeg syns det er best å regne slik som babyverden... men det er fordi lege og jordmor gjorde det i forrige svangerskap. Jeg syns det er er mer riktig at man er 9 uker på vei når jeg er 9 fullgåtte uker, og ikke at jeg er i min 10ende uke men 9 fullgåtte om du skjønner :)

Men det spiller igrunn ingen rolle - regn slik som du føler er best :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...