Gå til innhold

Bo i Sarpsborg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har fått ny jobb i Sarpsborg, og vi "må" flytte. Boligjakt på ett sted man ikke er kjent er veldig, veldig vanskelig, og vi har ikke allverdens budsjett.

Noen som har innspill på hvor i området man bør bosette seg med tre små barn? Har sett litt på området Borgen/Klavestadhaugen, er dette ok? Noen som kan være så snille at de gir en tilbakemelding?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv bor jeg på landet utenfor byen og trives godt med det. Er ikke noen byrotte. Synes sentrum er fryktelig stygt...... Men det er vel smak og behag!

Skrevet

Vi er åpne for å bo landlig også vi, skal flytte fra en annen kant av landet.Hvilke områder rundt Sarpsborg er fine for barnefamilier da?

Skrevet

Hallo:) Jeg er fra særp, så jeg kan hjelpe litt:) Borgen/klavestad er bra steder, men litt med forbehold. På fjelldal som er på borgenhaugen er det veldig fint, mange som bor der, mye barnefamilier, nærme barneskole, ungdomskole og VGS. Og et hav av matbutikker i nærheten. På klavestadhaugen ender ungene dine opp med og gå på sandbakken, ingen særlig bra skole. Men selve stedet er vel kjent for å være et helt vanlig sted. Hold dere unna bede /navestad. Men om dere velger den siden av sarpebrua, så må dere belage dere på en del bilkø. Men om dere kommer fra en litt større by, er vel dn køen vi har her ingenting :)

På andre siden av brua er steder som Hannestad, Kurland og Oppsund bra steder. Sentralt, men ikke midt i byen. Det er nok enda flere steder, men disse kom jeg på:) Lykke til:)

Skrevet

Jeg vil anbefale Hannestad/Yven. Brevikområdet er også fint, men ganske trangt. Vil ikke anbefale å bo på Alvim, der er det mye rart (håper ikke jeg støter noen). Det er nok billigere på Hannestad/Yven enn f.eks Kurland og Opsund, som skal være av de mest populære områdene, men litt oppskrytt synes jeg. Jeg ville ikke bodd på "andre siden av brua", dvs Borgenhaugen, Klavestadhaugen om jeg ikke hadde jobb der. Det blir en del kø om man må gjennom byen til stadighet. Men for all del, det er fint å bo der også.

Hvor har mannen din fått jobb? Kanskje lettere å komme med forslag om vi vet det. Oppdater når du vet hvor dere bestemmer dere for å bo, da :)

Skrevet

Hei, jeg bor på klavestadhaugen og stortrives. Jeg har også bodd på Borgenhaugen, har hatt barn på Borgen skole og er ikke fornøyd med den skolen. Mange grunner. Mine minste skal begynne på Sandbakken, og selv om det er en eldre skole så har de fantastiske idrettsanlegg her, friidrettsarena, ballbinge som blir skøyteis på vinteren. Flere gode barnehager i nærheten. Butikk gangavstand. Du har Nordlitoppen, et byggefelt med mange barnefamilier. Vi bor rett nedenfor, litt stille i gata her og nabohuset er til salgs;)

Men elsker nærmiljøet her oppe på "haugen". Rimelige hus.:)))

Lykke til!!

Glemte: kortere vei til Sverige...;)

Skrevet

Tusen takk for flotte tilbakemeldinger! Jeg setter skikkelig pris på det, fordi vi sliter så med å vite i hvilke retninger vi skal lete. Samtidig vil vi gjerne bo i litt "etablert" boligstrøk, ha enebolig med litt tomt, og ha gode, trygge oppvekstvilkår til barna.

Mannen min skal jobbe i Pellygata, om det sier noen noe.

Hva blir regnet som de beste skolene i Sarpsborg da, noen som vet?

Skrevet

Pellygata er jo midt i byen:) Så med tanke på den tråkige køen for hannes del, så er det lurt å se på den andre siden av brua. Spørs jo litt på arbeidstider, og hva du skal jobbe med da.. Vil si at alle de stedene som er oppgitt her er steder dere kan sjekke ut, ang skole så er det jo alltids litt fordeler og bakdeler med hver skole. Bare hold dere unna steder som: Bede, greåker, alvim, sannesund.

Litt mer landlige steder: Ise, høysand og kvastebyen. De to siste er fantastiske på sommeren, da det er ditt man drar for og bade ;)

Skrevet

Det er også mulig å flytte i nabobyen fredrikstad. :-) Utrolig fin by :-) Rolvsøy er stedet som er nærmest sarpsborg. Det er det sted som er veldig lokalt, samtidig som det ikke føles så lokalt i forhold til privatliv. Der er det kjøpesenter, mange butikker, bra skole og fler bhg å velge i :-) kort vei til både fredrikstad og sarpsborg. Buss som går hvert kvarter :-)

Skrevet

alt som har med Bede og Alvim å gjøre hadde jeg holdt meg unna.. og hvis du vil unngå køen gjennom byen hver dag morgen pluss ettermiddag hadde jeg holdt meg unna klavestadhaugen,borgenhaugen,hafslundsøy. men.. alt fra kurland og nedover mot rolvsøy er bra:)) sikkert noen som hisser seg opp nå..men dere må være enig i det med både køen i byen samt alt det som har vært på bede og alvim de siste årene?

sarpsborg er en billigere by å bo i enn fredrikstad med tanke på kommunale avgifter og div..

(hilsen meg som er oppvokst i selve perlen av sarpsborg) :)

Skrevet

Må svare jeg også :) Er selv innflytter i Østfold, vi endte opp på Greåker. Hører folk sier at det er et sted man ikke bør flytte, men tror det henger litt igjen fra gammelt av. Vi bør i et ordentlig boligstrøk, rolig og med hyggelige naboer. Sentralt men ikke inni byen, pellygata er jo midt inni Sarpsborg.

Skrevet

det kommer veldig an på hvilken side av Greåker man velger.. alt som har med greåkerveien å gjøre burde kanskje unngås.. men moa,opstad,tindlund er jo helt suverene steder. er oppvokst på moa og vil mer enn gjerne tilbake dit igjen... bare husene kunne vært litt billigere..

Skrevet

Vi flyttet fra Oslo til Hannestad, stooortrives! Kort vei til byen, E6, fantastisk skole, gode barnehager, grønt og fint. Anbefales virkelig.

Skrevet

Mange tusen takk for suveren hjelp! Dette har hjulpet veldig, og vi vet i veldig mye større grad hvor vi skal lete nå!

Tilslutt bare: området rundt Grålum, hva med det? Og Skjeberg? Noen kommentarer?

HI

Skrevet

Grålum er bra. Greåker er litt mere belastet. Tindlund ok, men ikke et sted jeg ville valgt.

I Skjeberg er området Guslundåsen og Høysand de stedene jeg ville bosatt meg. Men, da må mannen din over broa igjen hvor det er kø.

Borghenhaugen (herunder også Hevingen), og Kurland er stder jeg ville satt som nr. 1 prioritet.

Skrevet

Skjeberg er slettes ikke noe dårlig valg, men da vil jeg absolutt anbefale høysand eller kvastebyen.. Å da trenger han ikke tenke på kø nei, for da er det bare til og kjøre over e6 :) Det tar ca 7-10 min inn til byen fra skjeberg over e6 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...