Gå til innhold

Jeg MÅ ut å handle mat idag, men..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

...men jeg har sosial angst,og som regel er det mannen som handler. Han er bortreist nå, og denne handlingen har jeg utsatt altfor lenge. Nå er det helt skrapa her hjemme, og jeg har en laaang handleliste. Men jeg gruer meg halvt ihjel til å gå i butikken :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan bestille mat/dagligvarer på nettet og få det levert hjem til seg, ihvertfall i de store byene.

Så kan du heller gå ut en gang du føler deg litt modigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv og bit tenna sammen og gå på butikken. Om du kan ungå det så ikke gjør det midt i rushen, dra med en gang så slipper du å møte så mange mennesker. Hva med å ringe en venninne mens du er ute å handler, så får du fokuset litt bort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da!

Kan jeg spørre hvordan du klarer å ta deg av barna i hverdagen? aktiviteter, hente i barnehagen?

Pust dypt, rett deg opp i ryggen, gå konkret etter handlelisten din, betal og kjør hjem! øving gjør mester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter med å hente i barnehagen og prøver å unngå å snakke med noen hvis jeg kan det. Det går ofte kjapt å hente i barnehagen, men å handle i butikken tar lang tid, og det er i situasjonen betale/legge varene i posen etterpå jeg sliter mest :(

Tvillingguttene våre er så små enda, så de er ikke ute på så mange aktiviteter enda, utenom å leke i sandkassa.

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som hun ene sier, tar turen nå så slipper du å møte på så mange. OG før du går ut, så tar en pep talk med deg selv. Tenk inni deg: dette klare jeg, dette klare jeg...om og om igjen. Pust godt inn og ut og ikke tenkt dumme tanker som får deg til å bli mer nervøs.

 

Lykke til! Dette klare du :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for at folk prater om meg, redd for at folk skal snakke til meg og at jeg ikke skal finne på noe bra å svare tilbake. Redd for å treffe bekjente som jeg gikk på barne og ungdomsskole med, som ikke liker meg og omvendt. Redd for å havne i en pinlige situasjoner.

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til dette.. det er IKKE noe godt!

 

Desverre er den beste medisin å møte frykten. Jeg vet det er forferdelig å høre det, men det er sånn=/

 

Tips: Om du synes det er ekkelt å stå der med masse varer å pakke. Dra til flere butikken? Del opp listen? Ta ti butikker om du må! Det er uansett fremskritt! Handle 3-4 ting på hver butikk, kast det i en pose og dra videre til neste butikk:) Så kutter du ned på antall butikkbesøk når du føler du klarer det!

 

Kanskje det er et ok tips?

 

 

 

Btw, går du på noen medisiner? Ta en angstdempende kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, du har for høye tanker om deg selv;) Forstå meg rett, men jeg tror slett ikke folk går rundt og tenker og tror ting om andre. Jeg har ikke sosial angst, men er likevel redd for f.eks å blø gjennom buksa når jeg har mens og andre flaue ting, så til en viss grad er det nok normalt å tenke sånn. Nettopp derfor er jeg mer opptatt av å tenke på min egen bukse enn å legge merke til alle andre i butikken, og slik tenker jeg det er for de fleste.

Så hold hodet høyt og tenk at enhver har nok med sitt, og du er mer enn god nok! Ta det som en utfordring!

Happy shopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start tidlig. Minst folk ute da. Da slipper du kø. Å det er gjerne det som er verst. Om du har det riktig ille kan du bruke flere butikker å handle noen varer på hver butikk. Da for du trening og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en god idè og det skal jeg prøve, takk :)

Jeg går på angstdempende ja, men sliter med å sove og er i generelt dårlig humør når jeg går på de. Har mista sexlysten og sliter til og med med å tisse.. =/

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det eneste som hjelper er å gjøre akk det du er redd for. har selv hatt sosial angst, men ble i flere tilfeller bare nødt for å sosialisere meg! mest sannsynligvis er det ingen som glor på deg, du går heller ikke rart! detta går fint, you can do it :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...