Gå til innhold

turkniv


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei :)

gir dere barna deres turkniv? jeg personlig syns det er viktig å lære barna slike ting.. (kniv, fiskestang etc.) men nå er jo vi turfamilie da..

 

når mener dere et barn kan håndtere en slik kvass kniv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk speiderkniven min da jeg var syv. (dvs kjøpte den selv for egne penger)

 

Før det hadde jeg håndtert både tollekniv og treskjærerverktøy i morfars snekkerverksted og var veldig klar over hvor forsiktig jeg måtte være.

 

Jeg vet ikke hvor gammel jeg var da jeg begynte å skjære mine egne brødskiver, men husker at jeg stod på en stol for å nå opp til skjærefjøla.

 

Også er jeg uenig i at barn skal begynne med veldig sløve kniver. Da lærer de seg 1. att det ikke er farlig. 2. at man må ta i for at kniven skal skjære. Og DA kan det virkelig gå galt når man plutselig får en skarp kniv mellom hendene.

 

Husker at jeg fikk lære meg at man aldri skulle behøve å bruke krefter på kniven, men la den gli lett gjennom det som skulle skjæres. En teknikk jeg har stor glede av den dag i dag.

 

Ikke minst hadde jeg stor glede av den da jeg skulle lære å pode. Da må man nemlig, mot alle regler, skjære MOT seg. Og de som hadde lært seg å bruke muskelkraft, skar seg stygt, alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, barna her i huset har "speider"-kniver. Skikkelig kvasse. Ingenting er farligere enn sløve kniver.

 

Barna har brukt skarpe kniver fra de begynte å bruke kniv, f.eks. når de hjalp til med å skjære forskjellige matvarer i terninger el. l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar!

jeg mener også at de sløve knivene er farligst! de må lære seg å respektere kvasse kniver..

 

har en gutt på 3 år som skal få en årntlig kniv i gave :)

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen min på snart 7 år, får bruke knvi her hjemme. Han hjelper til med å skreller og skjærer gulrøtter f.eks. Vi lager middag sammen noen ganger. Tenkte kanskje at jeg skal kjøpe en kniv til han til 7 års dagen. Han har brukt sånn før på tur, under tilsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...