Gå til innhold

Erfaringer med å dele økonomi, etter at man har hatt en sammenrotet en?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi betaler det vi kan begge to, er sammen om det meste og enige om dt meste.

Jeg ønsker nå å skille økonomien, at vi nå betaler halve boliglånet hver, halve strøm og forsikring etc, en bil hver, halve barnehagen etc.

Rett og slett fordi han er litt sånn om at jeg bruker så mye penger, og at det faktisk trengst å synliggjøres at det faktisk er han som er den største utgiftsposten.

Det er helt greit at han er den største utgiftsposten, og synest egentlig ikke han bruker så veldig feil, men jeg synest ikke det er greit at skylda skal bli lagt på meg.

 

Men forstår ikke helt hvordan vi skal gjøre det med maten, gaver, klær til oss og ungene, sko, tannlege, ferie, ferie budsjett. Jeg orker ikke sitte med markøren på kassa lappen slik som i studietiden.

Kanskje vi skal ta annehver uke?

 

Vi har ikke god råd, men vi har heller ikke dårlig råd, teoretisk skal vi ligge helt greit an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror dere skulle klart å dele det..men dere må jo bli enige. Jeg tør ikke ha felles økonomi med samboer-fordi jeg har så mye rødtall jeg er redd han blir ansvarlig for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett av et felles beløp på egen konto (som dere begge får kort til) og ha det som "fellesutgiftspotten". Dere velger jo selv hva som inngår i den.

 

Her deler vi regninger som huslån, strøm osv på to og resten er vårt. Vi deler på mathandling. Vi betaler egen tannlege, billån (har hver vår egen bil) sko og klær osv. Ferie deler vi også på to. ENklest for oss, man får bedre kontroll på egne penger. Min samboer tjener mer enn meg, men det er foreløpig ikke noe problem, jeg tjener selv nærmerer 450 000 i året og klarer meg helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...