Gå til innhold

Hvor mange flasker trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer til å gi babyen min MME fra fødselen av, og da lurer jeg på hvor mange flasker jeg burde kjøpe inn...? Noen med erfaring? Og kan jeg like godt kjøpe de største flaskene med en gang, istedet for bare små? De små holder jo ikke til et helt måltid når babyen blir litt større.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med den lille som snart kommer...

Jeg har vært flaskemamma for to barn nå, og med førstemann hadde jeg 8 (store) flasker, pluss to små flasker. De små er greie helt i starten, men de hadde jeg fått. Ville ikke brukt penger på de, kjøp heller store. Nå med nr 2 har jeg 10 flasker, og syns det er veldig greit, da slipper jeg å stresse med å få satt på oppvaskmaskinen... Nå som hun er 7 mnd bruker jeg 5 flasker om dagen, stort sett, men innimellom blir det flere, og da er det greit å ha så mange... :-)

Skrevet

Jeg og har vel hatt to av de små flaskene, men det var fordi de fulgte med den manuelle brystpumpa jeg kjøpte -ville ikke kjøpt de, nei, for de holder ikke lenge, og de store flaskene er vel så greie, selv i starten når ikke mengden er så stor.

Antall flasker man trenger kommer vel helt an på hvor ivrig man er på å vaske de opp eller ikke. Men jo fler du har, jo fler fyller det seg jo også opp av på kjøkkenbenken. ;)

Med begge mine barn har jeg gitt flaske, til førstemann ga jeg MME etter amminga et par ganger om dagen fordi hun ikke la på seg nok, pluss at jeg pumpet meg og ga MM når jeg ikke klarte å amme (hadde konstant såre brystvorter som væsket og blødde fra store sprekker i nesten et halvt år, gråt hver gang jeg skulle amme, og noen ganger klarte jeg det bare ikke, og pumpet meg istedet og ga melka på flaske).

Med nr2 fikk jeg samme problemer med brystvortene fra dag 1, og hadde egentlig bestemt meg på forhånd for at om det ble som sist så skulle jeg gi meg, ikke pine meg gjennom måneder med "amme-helvete". Men av en eller annen grunn fortsatte jeg med den smertefulle ammingen, men ga flasker med både MM og MME innimellom når jeg ikke klarte mer pga smertene. Da snuppa var to måneder fikk jeg kraftig brystbetennelse på begge puppene, og mistet melka, så fra da av ble det kun flaske.

Tror vi hadde rundt 7-8 flasker, og mener å huske at det holdt for oss.

Er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre denne gangen ift amming eller ikke amming... Tror jeg vil prøve i starten, for jeg vil jo gjerne amme, men skulle de samme problemene dukke opp igjen, så skal jeg stå enda mer på det at jeg trenger hjelp, og ikke gi meg før det blir bedre. "Problemet" de forrige gangene er jo at det ikke har vært noe problem -alt har vært fint, sier de, både ammeteknikk og barnets sugeteknikk, så de har ikke kunnet hjelpe meg med noe. Men jeg får prøve å mase mer denne gangen, så får vi se om det har noe for seg ;P Hvis ikke så får jeg vel bare belage meg på at det blir MME og flaske her i gården og ;)

Skrevet

Brukte kun flasker til førstemann og da hadde vi nok ikke mer enn 5 flasker, store sådan.... Vasket de etter bruk slik at jeg alltid hadde rene flasker =)

Skrevet

I begynnelsen går det unna med flasker, for de spiser og sover og spiser litt og plutselig litt til osv;)

Jeg har 8 flasker, Avent. Hvis du skal ha smokkene med ett hull selges de oftest kun på apotek og barneutstyrsbutikker:)

De små flaskene blir fort for små. Bruk heller pengene på de store.

Lykke til!

Nå er forresten snuppa mi 10 uker. Da bruker hun ca 5-6 flasker i døgnet. Vasker og koker 1 gang i døgnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...