Gå til innhold

barnsdomshjemmet mitt er solgt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja,her sitter jeg, 30 år gammel og er lei meg for at mitt barndomshjem er solgt. Forstår at mamma ikke kan sitte med stort hus alene, og det det er bra ho har funnet en fin leilighet, men føler likevel ett savn og at ikke jeg kan dra tilbake hvis jeg skulle tregne det. Vi har vært samlet alle høytider til nå. er det bare jeg som gråter fordi jeg ikke kan vende "hjem" igjen? blirl litt sentemental her jeg drikker vin og mimrer.......... har egen familie så er jo greit, men likevel trist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår at du er lei deg. Jeg hadde også blitt lei meg dersom mine foreldre hadde solgt huset som jeg vokste opp i. Og jeg vet at en dag så kommer det til å skje. Egentlig så håper jeg at min bror velger å overta siden han fortsatt bor i hjembyen, men han har kjøpt seg hus med sin samboer.(jeg har flyttet fra byen).

 

Bare tanken på at fremmede skal bo i "ditt" hus som du har mange minner i er forferdelig. Det kan jeg forstå fullt ut. Gruer meg til den dagen det skjer i vår familie. Full forståelse for deg.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme rundt samme alder som deg. Jeg følte meg litt snytt, særlig fordi ingen fortalte meg at dette skulle selges før det faktisk var solgt. Etter ett par års surmuling fra min side, har jeg nå etter 13 år (ja, jeg er 43 år) full forståelse for salget.

 

Dette ordner seg, det er vegger og tak, du etablerere dine egne ting, det må din mor få lov til også eller mener du at du alltid må bo der du bor nå, resten av ditt liv, for å ivareta dine egne barns minner?

 

Livet går videre. Hvis huset er viktig for deg, kjøper du det neste gang det legges ut for salg, ellers synes jeg du skal gratulere din mor for at hun klarer å se egne behov og jobbe for det som er riktig her og nå.

 

Høytidene kan jo du nå ta, i ditt store hus, jeg tror ikke du mener at din mor skal sitte alene i ett stort hus med vedlikeholdskrav, bare for at dere skal feire jul der. Da er det din jobb, hvis du har barn og plass. Har du ikke plass, hvorfor skal din mor som er alene måtte stille med stor plass?

 

Nå er du lei deg, det er lov, når tårene er tørket, vil du se at dette var ett godt valg for din mor. Det betyr at du må akseptere. Det er jeg helt sikker på at du klarer.

 

Lykke til, både for din mor og deg i ny tid, DETTE fikser dere supert!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hi her, takk for innspill,mannens sitt barndomshjem blir ikke borte med det første, (har fortsatt gutterommet inntakt) så han forstår meg ikke. Takk damer, at jeg ikke over reagere her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knausgård har et minneverdig avsnitt om barndomshjem, tror det er i boka Ute av verden. Omtrent som dette:

Boligfelt blir grunnlagt og bygget, og de får intetsigende navn som Plommeveien eller Blåklokkeveien. Et hus i et nyere boligfelt på Sørlandet... ingen føler seg bundet til det! Jo, jeg... jeg gjør nemlig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...