Gå til innhold

Men det ER noe spesielt med to av samme kjønn, er det ikke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to jenter, og jeg blir så fascinert av båndet mellom den. Jeg er sikker på at to gutter har det samme, mer enn søster og bror, kanskje? Er enebarn selv, så kjenner ikke til hvordan søskenbånd fungerer.

Men synes det er fantastisk at jentene mine er så gode mot hverandre og skal gjøre mitt for at det skal vare.

Hva betyr deres søster for dere nå i voksen alder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen søster, men jeg har to barndomsvenner som har vært som erteris hele livet. De utfyller hverandre og er superbestiser på alle måter. Dette er en gutt og en jente, født med kun et drøyt års mellomrom. Så jeg har virkelig vært vitne til søskenbånd mellom bror og søster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enebarn, men har tre barn selv.

To gutter og ei jente. De leker veldig godt sammen alle tre, minste jenta og gutten er tvillinger har kanskje litt å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to eldste gutta mine er de beste kompisene i hele verden! Tipper de kommer til å ha mye moro fremover! :) Har aldri hatt det samme forholdet til noen av mine brødre!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bror som også er min beste venn. Vi har alltid vært gode venner og hengt sammen som erteris. Ville ikke byttet ham bort for noe i verden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en gutt og ei jente, og de er verdens beste venner. Han beskytter henne og er tydelig stolt over henne. Hun ser opp til han og vil være med på alt som han gjør.

 

Tror ikke søskenbånd handler om kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både søstre og brødre. Har et godt forhold til både søstrene mine og brødrene mine. Men utvilsomt annerledes forhold til søstre. Der blir som bestevenninner som kjenner deg og aldri kan bli uvenner for lang tid. Man kan krangle og bli sint og si dumme ting, men man blir alltid venner igjen. Søsken er det kjæreste jeg har! Og søstre er de beste venninnene man kan få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bror og en halvsøster som er 23 år eldre enn meg. Kontakten mellom meg og broren min har alltid vært bra, men vi er ikke veldig nærme hverandre og ganske ulike som personer. Kontakten mellom halvsøsteren min og meg har utviklet seg til noe helt spesielt i løpet av de siste 4 årene. Vi prater om alt sammen. Vi er på en måte gode venner som har felles familie.

 

Jeg har 2 gutter og det skiller bare 16 måneder mellom dem. De er gode venner og stiller opp for hverandre. De kan å krangle sammen, men hvis noen gjør noe dumt mot dem er de kjappe med å forsvare broren sin. Her om dagen sa faktisk eldstesønnen min at lillebroren var hans beste venn :) Da ble jeg rørt ;)

 

Jeg vet ikke om det er noe spesielt med søsken av samme kjønn, men personlig virker det som om de blir litt mer nære hverandre. De liker som oftest å leke med de samme lekene og etterhvert drive med "typiske" ting for sitt kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en storesøster, men hun er 8 år eldre enn meg, så det er ikke før jeg begynnte å interessere meg for sånn ungdommsting (15-17 års alder) , at vi virkelig fikk god søskenkontakt, før det var jo jeg bare den iriterende lillesøstra.. men nå når vi er våksne har vi kjempegod kontakt å det er supert å ha en storesøster!! men har noen ganger ønsket at det kanskje bare var 3-4 år imellom oss ja..

 

nå har jeg selv to gutter, mintemann er bare 4 mnd å elste 3 år, men de har alerede fått en fin kontakt! som bare blir å utvikle seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en bror og en søster som er veldig tette. De er også gødt med 18 måneders mellomrom. Jeg har der imot aldri hatt det nære forholdet til noen av dem, sannsynligvis fordi jeg er endel eldre og flyttet tidlig hjemmefra.

 

Ønsker meg to tette uansett kjønn, så det kan legges til rette for at de får glede av hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to gutter med 2 års mellomrom. De er perlevenner, og leker fantastik godt sammen. Nå kommer gutt nr 3, 4 år etter eldtemann. Håper de får stor glede av hverandre hele gjengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lillesøster er 4 år yngre enn meg. Vi har aldri hatt tett komtakt, -har det iik nå heller. Vi er altfor ulike. Sånn er det bare, og jeg har slått meg til ro med det.

 

Selv har jeg to gutter, på 4 og 8, og ei jente på snart 2. Guttene har et tett bånd, selv om de også krangler så busta fyker. Samtidig ser jeg også at de to minste har et tett bånd, -mye fordi de er så tette i alder tror jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig at dette har mest med personlighet å gjøre. Og kanskje hvordan foreldrene legger forholdene til rette for at søsken skal trives sammen (rettferdighet, unngå sjalusi, alenetid osv).

Jeg har en søster og en bror og vi har alle tre hatt et veldig godt forhold til hverandre. Jeg er eldst, så kom søsteren min og så kom lillebroren vår til sist. Siden søsteren min er nærmere meg i alder så lekte jeg nok mest med henne da vi var små, men jeg var mye sammen med broren min også. Søsteren min har samme aldersforskjell til meg som til han, så hun lekte like mye med oss begge.

Nå som vi er voksne har vi alle 3 like god kontakt med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok også det har mest med personlighet å gjøre. Jeg venter gutt nr 2, og forventer vel en del pøbelstreker fra de to etter hvert. Alikevel så kan de bli så forskjellige at de rett og slett ikke passer sammen. Jeg har en søster, og vi er svært ulike og har kranglet mye oppgjennom. Nå har vi blitt voksne, men er fremdeles ikke veldig nære, vil jeg åpstå. Vi har fortsatt ganske ulikt syn på hvordan vår egen verden er best :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...