Gå til innhold

Jeg har aldri hatt ønske om å være hjemme med barna mine lenger enn 12 mnd. Har heller intet ønske om å jobbe redusert stilling.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Får ofte kommentarer på dette fra mine venninner som har prioritert annerledes, men jeg syns ikke jeg skal behøve å forsvare valget mitt, like lite som de må forsvare deres.

 

Vi leverer i bhg. 08.00 og henter 15.30. Hver dag. I helgene gjør vi aktiviteter på barnas premisser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

helt enig, ungene er så fornøyde i barnehagen, er ute nesten hele dagen. Hjemme er det få barn å leke med, ingen i nærheten som går hjemme med barn. Ettermiddager og helger nyter vi sammen, de sover lange lurer i barnehagen (får sove akkurat så lenge som de trenger) slik at vi kan finne på tinge på ukedagene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat som deg. Har også venninner som velger å jobbe redusert selv om de får det trangere økonomisk. De har av og til spurt om jeg ikke synes det er trist å jobbe fullt istedet for å være sammen med barnet mitt, men de vet samtidig at jeg elsker jobben min og at jeg ville gått på veggen av å være hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor føler du får og få bekreftelse/aksept for ditt valg da?

Nå er det faktisk slik at mange MÅ jobbe 100% eller allefall mye pga økonomiske årsaker..men vet jo om endel som ønsker å jobber 100% også fordi de trives..det er jo mer normalt i dagens samfunn enn å gå hjemme....

 

Jeg jobber 50% og kunne aldri tenkt meg å jobbe 100% nå mens barna er så små, men også fordi jeg liker å ha tid til husarbeid og synes ett ryddig og rent hus er viktig, det er meg.

Jeg liker også å ha mulighet til å kunne gjøre andre gjøremål på dagtid, å ikke stresse med noe..

Jeg mener uansett at barna mine har det best i barnehagen, fordi det er ingen andre barn å leke med på dagtid..og barna mine hadde kjedet seg utrolig mye hvis de bare skulle gått 50% i barnehage...men jeg henter dem tidlig av og til, og de har til tider også fri..langhelg osv.....

 

Jeg er fornøyd med mitt valg, og synes jeg er heldig som har råd til å jobbe 50%, mannen tjener så bra at jeg hadde ikke trengt å jobbe heller, men synes det er viktig å være sosial med andre voksne også.

 

Vi er alle forsjellige og har forsjellige barn,ønsker og behov.

Jeg dømmer ingen..uansett om de jobber 150% eller 20%, eller er hjemme helt til barna blir tenåringer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke at jeg må ha aksept, men syns det er uspiselig å komme med kommentarer til vår prioritering. Er jo ikke som om barna lider noen overlast.

 

Vi har også skinnende rent hjem, fordi vi leier hjelp til rennhold. Det er langt billigere enn at en av oss skulle jobbet redusert.

 

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...