Gå til innhold

Mange to-åringer som får brus?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ikke så mange på den alderen rundt oss så vet ikke hvor vanlig det er med det ene eller andre. Vår får ikke brus enda, prøver å holde oss til vann, melk og saft/eplenektar av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her drikker jenta vår som er litt over 2 år stortsett bare saft. Hun har fått smake brus når hun vil når broren får, men hun liker det ikke. Ikke vil hun ha jucie eller melk heller og ikke vann. Har i dag prøvd en ny type jucie som er uten sukker, den virket det som hun likte litt i hvertfall. Men hun vil helst ha bare saft, og det får hun også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får brus ja, på bursdager, noen få søndags-eller lørdagsmiddager (ikke en søndag i mnd. heller- blir hvis vi voksne drikker vin til maten f.eks.), og andre "spesielle" dager. Skjeldent vi har brus i huset, og de gangene han får brus er det stor stas- meen han ender ofte opp med å be om vann, for det er så sterkt sier han... har forøvrig fjærnet noe kullsyre noen ganger, men liker det ikke bedre da heller, tror det blir for søtt? Vel, drikker ikke et halvt glass en gang, skjeldent han drikker det tomt, men liker å ta bittesmå slurker likevel, koser seg likevel, hehe. er små mengder, og ser ingen problemer med å gi han det:)

 

Går ellers i vann mellom måltider, mest melk- vann, men også litt juice til måltider. Saft får han skjeldent, kanskje to- tre ganger i mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min får ikke brus. Hun har smakt det, men hun liker det ikke. Æsj, sier hun.

Så her går det i vann, melk, saft og juice. Hun ber som regel å få melk eller eplejuice om hun er tørst.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

når vår var 2 år så fikk han brus hvis "alle andre" drakk brus, så hvis vi var på besøk og ble bydd brus så fikk han også, men det var ikke noe fast at han fikk fordi det var helg eller noe slikt, men når det falt seg naturlig fikk han også. Jeg drikker ikke vin, øl eller noe særlig alkohol, så hvis vi skal ha en sikkelig familiemiddag utenom det vanlige så drikker jeg brus til maten, og da fikk han smake.

 

Han er ikke brusfrelst nå som 3 åring, og han har fine tenner, så tror dte gikk greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjokken på 1,5 drikker brus... men det er fordi han er rask med å stjele fra storesøsknene når de setter fra seg glasset sitt! Ellers har jeg tenkt å vente lengst mulig ed å faktisk gi han det... :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en på 3 år, han drikker fortsatt bare saft.. ikke for at han ikke har fått tilbud om brus, men han syns det er så sterkt, med all kullsyra å sånn, så han foretrekker saft..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår 2-åring får det når vi andre drikker. Han vet veldig godt hva det er og elsker det virkelig. Men, heldigvis drikker vi sjelden - men det blir spetakkel hvis han ikke får altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår likte det ikke før han var nesten 5 år, syns det var sterkt med kullsyre. Har ikke nektet ham det i bursdager, lørdagskveld osv,men han sier nei takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her får 2 åringen min bare drikke brus på bursdag, 17. mai og i jula. Da får han bittelite på et lite glass. Men ellers får han vann når han er tørst. Og melk til måltidene. Er vi ute og handler f.eks så får han saft på boks (men har alltid en flaske vann med meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår 2 åring liker ikke brus:) Men han eeeelsker saft:( Så har lest på alle saft flaskene og funnet noen typer uten sukker og aspertan. Blir så redd for tennene hans eller at han skal få sukkersyka eller kreft...Har helt tvangstanke på det:( Så jeg prøver og holde meg til å gi han melk eller vann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hender han får en liten skvett dersom vi andre drikker det, men prøver å unngå det. han er kjempe glad i cola, men det er ikke bra! heller ikke saft spør du meg..=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...