Gå til innhold

Hvor mye bør jeg betale i bensin?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, sjåføren skal samme vei. Er han som absolutt vil kjøre oss andre og vil ha betalt men sier ikke hvor mye han skal ha og jeg aner jo ikke. Men du sier 15 kr mila altså? Ok, da vet jeg jo sånn ca. Tusen takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8 mil blir det vel ca 5 liter. og så dele på 3.... tja, ca 25 kr kanskje?

 

5/3 X 14.50,- = 24,2.

 

30 kr er mer enn nok for hver 8-milstur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter vel egentlig at de som sitter på betaler all bensin.

For si du kjører 10 mil, og bensinen koster 10 kr pr liter vil denne turen koste eieren 300 kr når du tenker på slitasje på bilen og fall i verdi.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men siden eieren av bilen uansett skal samme vei, skal det ikke tas med slitasje og verditap i summen TS skal betale.

 

Nå er bensinprisen ca 14 kroner, så da kan du TS gange opp det med antall km, og dele på det antall mennesker som er med i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvilken bil som kjøres også.. Ta for eksempel oss, vi har to biler, den ene bruker 0,55 på mila, den andre 1,6 på mila.. Kommer bompenger i tillegg??

 

Jeg ville tatt utgangspunkt i at bensinprisen er 15 kroner, og en liter på mila, dersom det ikke er noen veldig stor bil. På to dager er det vel greit at dere passasjerer betaler en dag hver, altså 15x 8 mil. = 120 kr hver per uke max. Kanskje 100 kr kunne vært en passende sum.

 

Dere skriver at vedkommende skal samme vei uansett, men snu litt på det da, dere skal vel også uansett samme vei, og måtte kjørt selv dersom ikke vedkommende hadde kjørt?

 

Jeg synes det er rimelig at dere betaler bensin iom vedkommende tar slitasjen på bilen.

 

Om dere velger å se bort fra slitasjen, synes jeg 240 kr uka i bensin delt på 3 , altså 80 kr er et minimum.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...