Gå til innhold

Foreldrepenger ved ny jobb nær termin


Underveis -->

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt en ny jobb som, dersom jeg får den, vil gi meg betydelig høyere lønn. Det er derimot lite sansynlig at jeg vil begynne å virke i jobben før etter at permisjonen er over. Vil jeg alikevel kunne motta foreldrepenger på ny kontrakt? Tror det dreier seg om kanskje 3-4 uker som kan jobbe dersom jeg ikke er sykemeldt før permisjonen begynner, med mindre jeg kan fratre min nåværende stilling før mine 3 mnds oppsigelse har gått.

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nav sier du får beregnet foreldrepenger av den inntekten du har når du går ut i permisjonen, vi lda tro du får fra den gamle jobben,,, for du sier vel ikke opp den gamle jobben før permisjonen starter da vil du jo gå uten inntekt før du går i permisjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det gjør jeg jo. Kan jo ikke ha to jobber samtidig. Dersom jeg ikke hadde vært gravid, så ville jeg begynt i min nye jobb i januar (hvis jeg kan si opp før 1. oktober). Dermed blir det slik at lønnen fra min nye jobb er min faktiske lønn på det tidspunktet jeg går ut i permisjon (midten av januar. He he he Tight, I know!). Jeg skriver jo kontrakt nå, dersom jeg får jobben, og skal bare gå ut oppsigelsestiden.

 

Mener bestemt at jeg har lest noe om dette for lenge siden, men finner det ikke igjen ved å google.

 

Iflg meg selv ,så bør jeg få lønnen fra nye jobben som grunnlag, siden det faktisk er min reelle lønn når permisjonen starter. Alikevel så vet man jo aldri om Nav har noen sære regler på slikt. Om man faktisk må ha jobbet, eller om at man ikke skal miste fordeler fordi man er gravid er det som veier tyngst. Det nærmeste jeg kommer er eksempelet til Nav om studenten som får permisjonpenger basert på hennes nye jobb og ikke det hun har tjent de siste 3 årene, som jo er rimelig tassent i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he Jaja, Ingen vits i å lure på det lenger. Fikk ikke jobben ;-) Kan ikke krangle på det heller, for var veldig mange bedre kvalifiserte søkere. Bedre lykke neste gang til meg 8-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...