Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen? Noen med erfaringer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har valgt å bli sammen med en mann med flere barn og et tidligere ekteskap bak seg. Hittil har det gått helt greit med tanke på barna og eksen (ikke så mye kontakt mellom dem).

 

Er nå gravid med vårt første barn, og føler at han holder alt vi har skjult for eksen... Har aldri truffet henne (bor ikke i samme by), og hun vet vel knapt at vi er et par..

Føler at grunnen til dette er at han er redd for konfrontasjoner med henne med tanke på barna. For den minste lille ting må han ringe og "godgjøre" henne først.

 

Vi hadde nå tenkt å gifte oss, men det viser seg at siden det er under 2 år siden de ble formelt skilt må hun underskrive på at de har foretatt et skifte. Selvfølgelig er dette nå utsatt på ubestemt tid fordi han ikke aner hvordan eller når hun evt føler for å signere.. Han må finne en måte å legge frem saken på osv...

Blir så utrolig lei og fortvilt...

 

Er klar over at jeg valgte pakken med han og barna, men at hun skal være med og styre livene våre blir jeg utrolig frustrert av... Begynner å lure på om jeg i det hele tatt har tatt et smart valg.

 

Elsker mannen min, men føler at jeg når en grense en gang jeg også.

Noen med erfaringer?

Overreagerer jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjedelig! Du regnet kanskje ikke med å fa henne "med på kjøpet" også.. Be han få ut fingeren, dere kan ikke la henne styre livet deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du vel snakke med mannen din. Du aner jo tydeligvis ingenting om denne damen. Det virker jo som om mannen din fortsatt er en tøffel ovenfor henne. DET må han jo slutte med nå. Greit å sammarbeide, ha en god tone osv. Selvfølgelig! Men han skal jo ikke trenge og smiske og holde ting skjult. Hvorfor han føler han må det skjønner jeg ikke.

 

Ta et oppgjør med mannen din, si at det sårer deg og at du vil ha ting opp og frem i lyset. Så tar dere det derfra. Dere skal jo bli en stor familie, dere trenger å være åpne mot hverandre alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i 1,5 år..

Har prøvd å snakke med han om dette, men han trekker seg bare unna, sier han er redd for at en evt konflikt skal gå utover samværet med barna.

Utfra det han har fortalt meg er hun en heks, så skjønner ikke at han setter foten ned snart..

Det verste av alt - dette er IKKE en mann som ellers er redd for å ytre meningene sine..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At eksen blir med som nissen på lasset i nyfamilier er vel en velkjent problematikk...Hvis han vil unngå signatur ift skifte, kan dere ikke bare vente litt med giftermål? Det kan jo være en grei konflikt å unngå... Forstår at det er kjipt for dere, men det kan jo ikke være mange mnd om å gjøre hvis dere har vært sammen i 1 1/2 år allerede... Det er jo forståelig at han er redd for å miste kontakt med ungene sine, han kjenner sikkert reaksjonsmønsteret hennes og har sine grunner til å prøve å stryke henne med hårene.

 

Samtidig må han jo før eller senere være åpen med henne, barna forteller henne vel uansett det meste med mindre de er bittesmå... litt ryggrad må han kunne ha. Men det ER en slitsom situasjon, og du må nok bare belage deg på å svelge en del kameler fremover... :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det handler mest om at jeg ønsker at han skal anerkjenne det vi har.. også overfor henne..

Det er helt fint å samarbeide om ting, men jeg klarer ikke å danse etter hennes fløyte resten av tiden barna er små..

 

Vi ble forresten sammen mens de var i seperasjon, så er nok enda en stund til de to årene har gått. Hadde så lyst at vi skulle få giftet oss før gullet kommer:(

 

Uansett, takk for innspill, trodde jeg var forberedt på kameler, bare litt annerledes når man plutselig står midt oppi det:(

 

HI

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du ansvarliggjøre mannen din da, og ikke ei dame du ikke vet noe om. Du trenger ikke danse etter hennes fløyte om ikke mannen din tvinger deg til det.

 

Forresten har en sak alltid to sider, og det er vel ikke så rart om mannen din har fremstilt eksen som ei heks. Ekser gjør gjerne det... Ekskona til mannen din fremstiller sikkert han som en drittsekk ovenfor sin nye partner etter hvert også, uten at han nødvndigvis er det.

 

Som mor til hans barn vil hun alltid være en del av livet deres, så dere må bare finne en måte å forholde dere til hverandre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...