Gå til innhold

Hva slags mme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi var på 6 ukers kontroll i dag og det viser seg at babyen min ikke legger på seg godt nok. Fikk beskjed om å gi litt mme i tillegg. Han har siden han var 2 uker slitt med en del luft i magen. Hvilken type bruker dere og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gav nan, siden det var det enkleste følte jeg. Han tålte det da. Hadde hn ikke tålt det, så hadde jeg byttet til et av de andre merkene.

 

Om han får hard mage, så bruk litt malt i melka. (1teskje pr liter, mer ved behov, prøv deg frem)

Får han luft, så sjekk flaskene. Er lokket skrudd ordentlig på? Er det avent du bruker, så få melk i hele tutten. Kan hende det hjelper. Ta rapepauser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med Nan, men hun ville ikke ha den. Prøvde så Hipp Eco 1 og den ble godtatt, og den har vi brukt siden. Har også bare gitt litt i tillegg til morsmelk, ca 1 dl pr dag.

 

Har vært lite mageproblemer her. Hun vil heller ikke ha hvis det er malt i så har hatt litt treg mage innimellom.

Nå er hun forøvrig så stor at hun får litt sviskemos for å hjelpe magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Vil anbefale NAN HA1 som du kun får kjøpt på apoteket :)Den er litt dyrere, men det er verdt det, den er mye mildere mot magen:)

Vi brukte den helt til snuppa var 6 mnd. da byttet vi over til vanlig NAN:)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte Hipp eco 1, snuppa hadde mye luft i magen! vi brukte først nan og nan ha1 fra apoteket, men hun ble hard i magen og gråt mye. Så hipp har vært det mildeste for hennes mage ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...