Gå til innhold

Hva gjør man med et sterkt vennskap, som egentlig ikke er så bra for det ene barnet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min sønn har ei besteveninne, de er 6 år, og har kjent hverandre hele livet.

Denne lille jenta er på mange måter ei nydelig og flott jente, men veldig bestemt.

Hun har en viss makt over min sønn, som er veldig svak for henne. Nå har det gått så langt at hun bestemmer hvem han skal leke med på skolen, og det vil jo da si henne, stort sett hele tiden.

 

Vi har snakket med gutten om at det er han som bestemmer over seg, hva han skal gjøre og hvem han vil leke med.

De har det samtidig mye moro sammen, men det er VELDIG viktig for oss at han får flere venner.

 

Noen som har noen tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke vært borti situasjonen selv, men tenkte at kanskje det vil hjelpe på å invitere andre med hjem? Sånn at han får et forhold til de andre barne og har lettere for å løsrive seg fra henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vi gjort, senest i dag.

Men hvem dukker opp da? Jo denne lille bestemte jenta :)

 

Sønnen min og kammeraten lekte så fint sammen, helt til hun kom. Da er det bare sønnen min og henne. Jeg forklarer til min gutt at han har besøk og at han må leke med besøket. Da sier han at "Lene" ikke vil det.

Jeg må jo sende jenta hjem, men hun dukker jo nesten like fort opp igjen.

Ikke lett dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si i fra til foreldrene hennes at det er hyggelig med besøk av jenta, men at det helst må avtales på forhånd. Du kan også ta opp dette med bhg / skole slik at de er obs på situasjonen og kan skille de i hvisse situasjoner (grupper o.l) og observere hvordan de er i leken.Veldig bra at du snakker med din sønn om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...