Gå til innhold

Brnehageplass allerede i hode!!


sjarmtrollet78

Anbefalte innlegg

hei og hopp dere!!

 

Har noen spørsmål jeg lurer på ang barnehageplass!!

 

Når må man søke barnehageplass slik at poden vil få plass fra februar 2013?? Må jeg søke alt til opptaket som er i september 2011?

Må man betale for plassen frem til man skal ha den?

eller kan man få plass fra februar 2012??

Det er vel bare opptak en gang i året..

 

Hmmmmm.....

 

Hva gjør dere andre??

 

Hvordan permisjon velger du? 80 eller 100% lønn???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe, ble litt feil med årstall ser jeg..

mente om jeg må søke til opptaket som er på høsten 2012 for å få plass i februar 2013? og må man betale for plassen fra høst 2012 til da man skal ha plassen?

 

dette ble klønete forklart, men håper dere skjønner hva jeg mener..??

 

tihi:O))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk så fort du får personnummer! I vår kommune er det i alle fall sånn at det er søkerdato som avgjør hvor langt nede på ventelisten du havner.

 

Jeg vet ikke hvordan det er med plass fra februar, du bør nok kanskje søke til høsten uansett... Men tror enkelte barnehager har opptak i januar (og noen i mars også?), men det er veldig forskjellig.

 

Spørs jo veldig hvor du bor da, på hvordan barnehagedekningen er der. Hvis de har ledige plasser kan du nok få, og bare betale, fra februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Du må nesten kontakte kommunen og høre hvordan det er der du bor. Her for eksempel er søknadsfristen for høst 2012 allerede 1. februar, så det er umulig for meg å kunne søke da. Hvis du får det til, og du får plass, er det noen steder du må betale fra august, ja, og andre steder som kan gi deg plass fom februar 2013. Spørs på hvor god barnehagedekning kommunen din har, du har jo ikke krav på barnehage før august 2013.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår kommune vil det ikke bli mulig å få plass før august 2013, selv med søskenprioritering. Sånn er det bare, men det er uansett smart å søke så snart du får personnummeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...