lol:-) Skrevet 21. september 2011 #26 Skrevet 21. september 2011 Vet om flere i klassen til mitt barn som er bikket 140... Min er ikke, men sitter heller ikke foran:) Ellers er jeg helt enig med deg, jeg blir bare så oppgitt over at noen alltid må overdrive:) En link med ordentlig info er så mye bedre en skremmeinfo som overdriver. Det skjer i stort sett alle bilsikringdebatter.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 21. september 2011 #27 Skrevet 21. september 2011 Vi har desverre ikke noe valg de gangene vi kjører med 3 barn i bilen! Det er ikke fysisk mulig å få tre seter ved siden av hverandre bak og enten må da en sitte bak uten sete eller så må 7 åringen sitte foran (uten airbag) Han er forøvrig ikke 140cm, men nærmere 130... Men nettopp dette er grunnen til at vi skal kjøpe ny bil.... hvor det ER plass til digre seter på en og samme seterad =) Heldigvis er det kun korte turer på ca 1,3 km til og fra skolen der han MÅ sitte foran og kanskje 1 gang i uken....(ikke nødvendigvis hver uke) Når det er sagt så vet jeg MYE om hva man bør og ikke bør i forhold til sikring av barn i bil, jeg er vel den i familien/slekta som er den strengeste på sikring... Mine unger sitter ikke engang på pute selv om de er gamle nok, de har STOL med rygg!!!!
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 21. september 2011 #28 Skrevet 21. september 2011 Jeg er også litt barnesikring-nazi;) Men jeg hadde ikke hatt betenkeligheter med å plassere datteren vår (som også er nesten 130) foran (uten airbag) dersom plassen krever det. Hadde imidlertid ikke plassert henne foran dersom det bare var hun og jeg i bilen;)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 21. september 2011 #29 Skrevet 21. september 2011 Nei, såklart han ikke sitter foran når det er plass bak. Hvis det kun er han og lillebror så sitter han alltid bak, det er bare når vi kjører nabogutten også på skolen at han må det! Jeg tenker det er bedre å sitte i stol foran enn uten stol/pute bak....
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 21. september 2011 #30 Skrevet 21. september 2011 Du har helt rett.. Det er mye bedre å sitte sikret i bilstol foran enn uten bak:) Vi har tidligere også plassert barna foran når vi har hatt med flere (på f.eks lekeland og lignende). Ingenting galt med det! Jeg bare kommenterte det innlegget over her, om at jeg ikke ville gjort det hvis airbagen var på. Selv om kanskje sannsynligheten for skader er liten.
81-Mamma<3<3 Skrevet 21. september 2011 #31 Skrevet 21. september 2011 Babyen skal være forran her! Uten airbag selvfølgelig!!! Sist hadde vi også baby forran. Veldig greit å kunne trøste litt, gi en smukk eller noe mens man kjører. 2åringen sitter bak passasjersetet. Når hele familien skal på tur sitter jeg uansett bak med henne, så gjør ikke noe å ha basen montert forran.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå