Gå til innhold

Noen som evnt kan kjenne igjen disse symptomene og fortelle meg hva det evnt kan være..(underlivsplager)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hatt det jeg har trodd er sopp 3 ganger nå i løpet av veldig kort periode.Før det har jeg hatt sopp 1 gang og det er 10 år siden..Behandlingen har tatt lengere og lengere tid og blir verre for hver gang. Nå har jeg hatt dette i snart i en uke og det klør vanvittig.(Kjøper kombipakken til canesten så fort jeg merker noe) Har klødd meg til blods, det svir når jeg tisser og får hvitt belegg i skjeden og rundt åpningen som nesten er umulig å skrape bort men som løsner etter soppkur. Men i dag så skiftet utfloden både farge og lukt. Lukter rett og slett kattepiss samt at fargen er veldig gul, kanskje litt grønnskjær. Men det som bekymrer meg er at jeg har veldig vondt i eggstokkregionen føles ut som menssmerter.

 

Ringte gynekolog i dag men fikk ikke time før nest onsdag..Føler at jeg ikke har helt lyst til å vente helt til da..Fastlege har ikke tid før godt over en mnd.

Men uansett... er det noen som har hatt noe lignende som kan komme med innspill mtp diagnose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjedekatarr (vaginitt, vaginose)

 

Årsaker

Skjedekatarr er forårsaket av mikroorganismen trichomonas. Tilstander som er forårsaket av andre ikke-spesifikke bakterier kalles bakteriell vaginose. En annen årsak til skjedekatarr er soppinfeksjon. Det finnes dessuten mange irritanter som kan føre til betennelse i skjeden, eksempelvis intimsprayer, skumbad, og til og med kondomer.

 

 

Symptomer

Skjedekatarr fører til kløe og ofte utflod. Er også livmorhalsen betent, gir dette plager langt inne i skjeden. Fargen på utfloden kan gi en pekepinn om hva slags betennelse det dreier seg om: skummende gul-grønn utflod tyder på trichomonas-infeksjon; og grå illeluktende utflod tyder på bakteriell vaginose; mens klumpete, hvit utflod som ikke lukter tyder på at årsaken til katarren er en soppinfeksjon (candida). Diagnosen påvises ved hjelp av en vattpinneprøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...