Gå til innhold

Kalkunmiddag - DINE beste tips?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synest det er godt med stekt løk, paprika, sjampinjong, og krutonger, samt stekte svisker og epler og gjerne med potetmos og kyllingsaus.

 

Kjøper man en hel kalkun, så ligger det steketermometer og innstrukser inni kartongen.

 

Synest også det er godt med bakte poteter og potetsalat/waldorfsalat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor er normalt sett ingen mesterkokk, men hun lager usedvanlig god kalkun + tilbehør. Jeg er vokst opp med div avanserte greier og masse "dill" som tilbehør. Svigermor derimot har vel innsett sine begrensinger, og velger å servere med hjemmelaget fløtesaus, ris, valdorfsalat og en enkel grønn salat. Gi meg styrke så godt det er! Og jeg liker ikke ris engang :-p MEn tror fløtesausen er cluet her, får du til den så kan resten bare raktne, for den bærer hele måltidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er viktig aa helle over stekekraften flere ganger mens kalkunen steker i ovnen, jeg putter alltid smør under skinnet og løsner det fra kjøttet før den plasseres i ovnen. stuffing er ikke viktig for meg, for jeg pleier aa partere den og steke den oppdelt sammen med hele sjallot løk, hvitløksfedd, sitronskiver og stangselleri som ikke spises da de blir fullstendig ekkel, men gir fin smak til kalkunen.Pleier bare aa salte og pepre samt bruke en liten dash worcester sauce.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er veldig godt med fløtegratinerte poteter og peppersaus til, samt grønnsaker, rosenkål som du steker i panna med bacon(rosenkålen trenger et lite oppkok først). Det er helt nydelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager hel kalkun som jeg glaserer med honinng og sennep

Sammen med kalkunen i langpanna legger jeg: svisker,eplebiter,tørket aprikos,gulrotstaver og løk og heller vann over.

 

Ved siden av har jeg:

 

Stuffing (løk og salvie)

Mais stuing

Søtpotetmos

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...